فرید هلالات- در تحلیل سهام شرکت بانک سینا مورخ 13/5/1388 در خصوص سیگنال اشباع بازار فروشندگان سهام شرکت و احتمال متمایل شدن تعادل عرضه و تقاضا به سوی افزایش تقاضا صحبت کردیم.

در تحلیل حاضر بر آن هستیم تا محدوده احتمالی در خصوص اشباع بازار خرید را مشخص کنیم تا به این ترتیب معامله موفقی انجام شده باشد.
در راه صعود قیمت مقاومت‌هایی بر سر راه خریداران شناسایی می‌شود که عبارتند از:
۱۲۵‌تومان در محدوده ۲/۳۸درصد فیبوناچی
130‌تومان در محدوده تصحیح 50‌درصد
۱۳۵‌تومان در محدوده ۸/۶۱‌درصد فیبوناچی
در محدوده 125‌تومان تراکم بالایی از مقاومت‌ها مشاهده می‌شود و بنابراین احتمال عرضه‌های قابل توجه در این محدوده وجود دارد. چنانچه 125‌تومان رو به بالا شکسته شود احتمال صعود قیمت تا 135‌تومان بالا است. شکسته شدن 135‌تومان می‌تواند قیمت را به قله تاریخی 150‌تومان بازگرداند.
در طی معاملات اخیر، قیمت به باند بالایی بولینگر رسیده است. به عنوان یک قانون کلی در هنگام برخورد قیمت به باند بالایی بولینگر، قیمت تمایل به بسط یافتن در جهت صعود قیمت خواهد داشت. این در حالی است که الگوی ایجاد شده در کف نمودار، پرچم هم جهت با موج قبلی است که نشانه‌ای از پایان موج نزولی محسوب می‌شود. خط الگوی مذکور رو به بالا شکسته شده است که سیگنالی در تایید صعود قیمت محسوب می‌شود. همچنین سیگنال Bottom Failure Swing در اندیکاتور RSI احتمال صعود قیمت تا ۱۳۵‌تومان را تایید می‌کند.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM