ایرنا- مدیرعامل گروه بورس توکیو، گفت که کشورش از پیوستن بورس جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون جهانی بورس حمایت می‌کند.

«آتسوشی سایتو» در دیدار با دکتر «سیدعباس عراقچی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و گروهی از مسوولان شرکت‌های کارگزاری ایرانی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و نمایندگانی از بازارهای مالی کشورمان، افزود: بورس توکیو همچنین آماده همکاری با بورس تهران است.

سایتو، گفت: عصر و دوره آتی با توجه به قدرت‌گیری اقتصادهای نوظهور و افول قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا، عصر اقتصادهای آسیایی خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی آمریکا از جمله کسری بودجه، مشکلات اشتغال و کسری تراز تجاری، اعلام کرد که با توجه به کاهش تقاضا و مصرف در آمریکا بازارهای آمریکایی برای کشورهای متکی به صادرات بازار مناسبی نخواهد بود و بازارهای آسیایی با جمعیت بالا و رشد اقتصادی بالا شامل کشورهای آسیایی، اقتصادی‌های نوظهور و کشورهای خاورمیانه از جمله ایران بازارهای مناسبی برای اقتصادهای تولیدی و صادراتی است.

مدیرعامل گروه بورس توکیو با اشاره به رویکرد مردم ژاپن در انتخابات جدید مجلس نمایندگان این کشور، پیش‌بینی کرد که ژاپن از نظر سیاسی و اقتصادی از آمریکا دور و به کشورهای اروپایی همانند فرانسه و آلمان نزدیکتر شده و بازارهای آسیایی هدف‌گذاری‌های آتی این کشور برای توسعه مناسبات تجاری باشند.

دکترسیدعباس عراقچی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز در این نشست، با اشاره به حضور نمایندگانی از بازار مالی ایران و بورس و شرکت‌های کارگزاری، اهمیت این گونه نشست‌ها را آشنایی بیشتر با شرایط اقتصادی و آگاهی از وضعیت بازارهای بورس دو کشور دانست.

عراقچی ابراز امیدواری کرد که با افزایش همکاری‌های آموزشی میان دو کشور زمینه‌های مناسبی برای توسعه ارتباطات میان بورس‌های جمهوری اسلامی ایران و ژاپن، زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای بورس توکیو و امکان‌سنجی برای سرمایه‌گذاری در بورس‌های ژاپن فراهم شود.