گروه بورس- شرکت سالمین در سه ماه نخست سال ۸۸ توانست ۲۲درصد از پیش‌بینی سود هر سهم سالانه خود را تحقق بخشد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «غسالم» پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ با سرمایه ۳۰میلیارد ریالی، به طور خالص ۷۲۰ریال اعلام کرده است که تا پایان خرداد ماه مبلغ ۱۵۶ریال از این رقم را پوشش داده است. گفتنی است شرکت در اطلاعیه قبلی، پیش‌بینی سود سالانه هر سهم را ۷۰۷ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را افزایش سود سپرده عنوان کرده است. همچنین پیش‌بینی عملکرد امسال سالمین در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۴درصد افزایش و هزینه‌های مالی ۲۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین هیات مدیره «غسالم» در نظر دارد مبلغ ۵۰۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.

شرکت سالمین در دوره سه ماه نخست سال به میزان دوهزار و۱۵۷تن کیک تولید کرده است. این در حالی است که پیش‌بینی سالانه تولید کیک توسط این شرکت ۹هزار و ۱۸۹تن در نظر گرفته شده است.

همچنین «غسالم» در دوره یاد شده با پوشش ۲۴درصدی، میزان یک‌هزار و ۱۳۲تن انواع بیسکویت تولید کرده است.

شرکت تا پایان خرداد ماه به میزان دوهزار و ۱۸۹تن کیک، ۹۹۸تن انواع بیسکویت و دوهزار و ۸۵۵تن تولیدات کارمزدی به فروش رسانده است که از فروش محصولات یاد شده مبلغ ۵۸میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

این مبلغ معادل ۱۸ درصد از پیش‌بینی فروش امسال سالمین را محقق کرده است. در دوره سه‌ماه نخست امسال سالمین ۱۰میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال سود ناخالص کسب کرد. در این دوره سود عملیاتی شرکت ۸ میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریال برآورده شده است که این موارد ۲۲ درصد از بودجه سالانه شرکت را محقق کرده اند.