گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۹، به طور خالص مبلغ ۱۸۰ریال اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «وصنعت» در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۱۵درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۵۴درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم خود برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ را با ۷۹ریال کاهش به طور خالص مبلغ ۷۱ریال اعلام کرده که دلیل این تعدیل را به طور عمده ناشی از احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها عنوان کرده است.

همچنین مانده حساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های «وصنعت» در پایان سال مالی ۸۷، بالغ بر ۵۷۶میلیارد و ۹۵۶میلیون ریال و پیش‌بینی زیان کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های سال۸۸ شرکت مبلغ ۴۴۱میلیارد ریال اعلام شده است. همچنین بر اساس پرتفوی دریافتی از شرکت تا پایان مرداد ماه ۸۸، ارزش بازار شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی «وصنعت» مبلغ ۸۸۰میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال کمتر از بهای تمام شده آنها بوده است.

گفتنی است، هیات مدیره «وصنعت» در نظر دارد ۸۰درصد از سود خالص سال مالی ۸۹ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.