فرید هلالات- در تحلیل قیمت سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران مورخ 24/5/88 گفتیم: «قیمت سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، با عبور از قله تاریخی 167‌تومان، سیگنال Bullish Break Out را با هدف کلاسیک 238‌تومان ایجاد کرده است».

خروج فعالان در محدوده هدف قیمت، بازار خریداران را اشباع کرده و موج اصلاح قیمت را در دستور کار قرار داده است. این در حالی است که واگرایی حجم معاملات نسبت به قیمت و ایجاد سیگنال Top Failure Swing در نمودار اندیکاتور شاخص قدرت نسبی، اشباع بازار در محدوده هدف را گوشزد کرده است. برای آگاهی فعالان بازار در خصوص هدف احتمالی افت قیمت، حمایت‌های پیش روی فروشندگان عبارتند از:
۲۰۵‌تومان، در محدوده ۶/۲۳درصد فیبوناچی
184‌تومان در محدوده 2/38درصد فیبوناچی
۱۶۷‌تومان در محدوده تصحیح ۵۰‌درصد
150‌تومان در محدوده 8/61‌درصد فیبوناچی
به سبب سیگنال Top Failure Swing و شکسته شدن مرز ۷۰ در RSI رو به پایین، احتمالا افت قیمت در میان مدت حداقل تا ۱۸۴‌تومان انجام خواهد شد. چراکه بازار به خروج فروشندگان نیازمند است. این احتمال وجود دارد که در سطوح بالاتر حمایت‌هایی انجام شود اما اشباع بازار فروش در سطوح بالاتر از ۱۸۴‌تومان با احتمال ضعیفی همراه است. همچنین این احتمال وجود دارد که قیمت سهام شرکت به ۱۸۴‌تومان نفوذ کرده و تا ۱۶۷‌تومان افت کند که تحقیق در این خصوص باید در زمان برخورد قیمت به ۱۸۴‌تومان از طریق بررسی عرضه و تقاضا انجام شود.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM