سنا- مدیر امور اعضای شرکت بورس اوراق بهادار تهران از نهایی شدن مراحل تدوین آیین‌نامه اعطای مجوز نمایندگی کارگزاران در داخل و خارج از کشور خبر داد.

«شهرام دانشور» با بیان مطلب فوق افزود: آیین‌نامه اعطای مجوز نمایندگی کارگزاران در خارج از کشور حداکثر ظرف دو ماه آینده به تصویب هیات‌مدیره شرکت بورس می‌رسد.

وی ادامه داد: آیین‌نامه اعطای مجوز نمایندگی کارگزاران در داخل کشور نیز در حال بازنگری است تا چارچوب جدیدی برای اخذ این مجوز تدوین شود.

دانشور خاطرنشان کرد: هم اکنون چند شرکت کارگزاری درخواست‌هایی را برای راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در خارج از کشور به شرکت بورس ارائه داده‌اند که این درخواست‌ها پس از تصویب آیین‌نامه اعطای مجوز نمایندگی کارگزاران، بررسی می‌شود.

وی درمورد نحوه فعالیت دفاتر نمایندگی شرکت‌های کارگزاری درخارج از کشور، گفت: این دفاتر نمی‌توانند به طور مستقیم معاملات را انجام دهند بلکه سفارش‌ها را از سرمایه‌گذاران گرفته و از طریق شعب داخل کشور خرید و فروش سهام را انجام خواهند داد.

مدیر امور اعضای شرکت بورس اظهار داشت: برخی از کارگزاران سال گذشته با رونق بازار مجوز راه‌اندازی دفاتر نمایندگی در خارج از کشور را از این شرکت اخذ کردند، اما تاکنون فعالیت چندانی نداشته‌اند که امیدواریم با تدوین این آیین‌نامه، شاهد فعالیت مطلوب دفاتر نمایندگی کارگزاران درآن سوی مرزها باشیم.