سنا- رییس کمیسیون ویژه اصل۴۴ در مجلس با تاکید بر ظرفیت بالای بورس برای تامین مالی شرکت‌ها، گفت: در حال حاضر با تصویب اوراق مشتقه در کمیته فقهی سازمان بورس، شرایط لازم برای تعمیق بازار سرمایه مهیا شده است.

حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم به راه‌اندازی ابزارها و نهادهای جدید مالی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: همانگونه که در کشورهای پیشرفته، بورس بهترین مکان برای تامین مالی شرکت‌ها به شمار می‌رود، بازار سرمایه ایران هم با توسعه فعالیت‌ها و اقداماتی همچون راه‌اندازی ابزارها و نهادهای جدید مالی، در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی به طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: واقعیت این است که هم اکنون فعالیت شرکت‌ها براساس نرخ پایین مصرف انرژی شکل گرفته و بسیاری از آن‌ها کارآیی و ساختار تولید قابل قبولی ندارند، اما به طور حتم با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، شرکت‌ها مجبور خواهند بود تا مصرف انرژی و هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند و به سوی بهینه‌سازی ساختارها و کارآ شدن گام بردارند.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: معتقدم طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بستر لازم برای شفاف شدن وضعیت شرکت‌ها را بهتر فراهم می‌کند که این موضوع به نوبه خود دغدغه‌های مردم را نسبت به خرید سهام این شرکت‌ها کاهش می‌دهد.