سنا - معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تصویب ۱۲ آیین‌نامه مربوط به قانون سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی و ابلاغ شش مورد از این آیین‌نامه‌ها خبر داد.

سید حمید پورمحمدی که مسوولیت دبیرخانه اجرایی سیاست‌های اصل۴۴ قانون اساسی را عهده‌دار است، درباره آیین‌نامه‌های ابلاغ شده توسط رییس‌جمهور گفت: این شش آیین‌نامه با مشارکت وزارتخانه‌های بازرگانی، دادگستری، اطلاعات، کار و امور اجتماعی، صنایع و معادن، تعاون و رفاه و تامین اجتماعی و با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهور، بالغ بر ۴ ماه کار کارشناسی را پشت سرگذاشته تا آماده ابلاغ شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که شش آیین‌نامه دیگر هم که به دولت ارسال شده است، به زودی از سوی رییس‌جمهوری ابلاغ شوند.

پورمحمدی ابلاغ این ۱۲ آیین‌نامه را به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آیین‌نامه‌های قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ قانون اساسی، نشانگر عزم جدی دولت و اعتقاد راسخ وزارت اقتصاد برای پیشبرد اهداف والای اصل۴۴ و سیاست‌های ابلاغی آن دانست و اظهار امیدواری کرد، با ابلاغ آنها سرعت اجرای این قانون شتابی مضاعف پیدا کند.

وی افزود: با ابلاغ این مصوبات، اکثر تکالیف مقرراتی و آیین‌نامه‌ای این قانون جامه عمل پوشیده و اقدامات تکمیلی چندانی در خصوص آیین‌ها و دستورالعمل‌ها باقی نخواهد ماند. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این امر در کنار ایجاد نهادهای جدید قانونی نظیر شورای رقابت، هیات نظارت بر مقررات‌زدایی و سایر نهادهای قانونی، همه شرایط اولیه و لازم را برای تحقق حضور قدرتمند بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد و خروج دولت از فعالیت‌های اقتصادی فراهم خواهد کرد.