گروه بورس- سرمایه‌گذاری غدیر اعلام کرد افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پتروشیمی زاگرس و مارون منجر به افزایش ۲۰درصدی سود هر سهم «وغدیر» شده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری غدیر درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذر ماه امسال را با ۶هزار و ۷۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۵۱ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که سود هر سهم «وغدیر» در مرداد ماه امسال مبلغ ۴۶۱ریال پیش‌بینی شده بود که شرکت دلایل افزایش ۹۰ریالی در پیش‌بینی سود هر سهم را ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود عنوان کرده است.

همچنین شرکت در عملکرد دوره ۹ماهه منتهی به پایان شهریور ماه با تحقق ۱۸۷ریال سود به ازای هر سهم، معادل ۳۴درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داد. سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌‌های «وغدیر» تا پایان شهریور ماه با ۲۳۸درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به مبلغ یک‌هزار و ۱۵۳میلیارد و ۱۲۷میلیون ریال رسیده است. بر این اساس سود محقق شده ناشی از سرمایه‌گذاری‌های «وغدیر» طی این دوره ۹ماهه معادل ۳۳درصد بودجه امسال را محقق کرد.

همچنین پیش‌بینی عملکرد امسال «وغدیر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل از ۸درصد افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، ۵۲درصد کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، ۶درصد افزایش سود عملیاتی و ۶درصد افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.

سرمایه‌گذاری غدیر میزان تقسیم سود سال مالی منتهی به آذر ماه امسال را مبلغ ۲۰۰ریال به ازای هر سهم پیشنهاد داده است.