حسین یوسفی
با بررسی تکنیکال انجام شده بر روی نمودار قیمتی قطعات اتومبیل می‌توان متوجه شد که در روزهای اخیر سهم موفق شده از الگوی رنج بلند‌مدت خود خارج شود و بتواند با روند افزایشی که پیش رو گرفته از سطح ۸/۶۱‌درصد فیبونانچی بلند‌مدت عبور کند و هدف قیمتی ۳۰۰۸ ریال که ۵۰‌درصد فیبونانچی بلند‌مدت سهم است را پیش رو گیرد.

این اتفاق از اهمیت بالایی برخوردار است و از جمله نکات مهم در بررسی تکنیکی سهام قطعات اتومبیل ایران می‌باشد که می‌توان بر روی آن بحث کرد. هر چند که این اتفاق با روند نزولی بازار در این مقطع همزمان شده، می‌توان انتظار اصلاح قیمتی و جمع شدن پتانسیل مجدد برای رشد قیمتی را داشت.
حجم معاملات بر روی این سهم افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده افزایش انتظارات بر روی این نماد در دو ماه گذشته است. RSI سهم در محدوده ۸۹ است که (overbought) خرید‌های هیجانی بر روی نماد را در این مقطع نشان می‌دهد. MACD این سهم با اینکه رو به رشد بوده، ولی هنوز سیگنال فروش را صادر نکرده است.
سطوح مقاومتی پیش روی سهم که با رسم فیبونانچی بلند‌مدت بدست آمده عبارتند از:
محدوده قیمتی ۳۰۰۸ ریال، ۵۰‌درصد فیبونانچی
محدوده قیمتی 3346 ریال، 2/38‌درصد فیبونانچی
محدوده قیمتی ۳۷۶۳ ریال، ۶/۲۳‌درصد فیبونانچی
سطوح حمایتی پیش روی سهم که در صورت برگشت قیمتی می‌تواند بازدارنده روند نزولی باشد و باعث تقاضای خرید برای سهم شود (با رسم فیبونانچی بر روی روند کوتاه مدت سهم بدست امده) عبارتند از:
محدوده قیمتی ۲۵۱۹ ریال، ۶/۲۳‌درصد فیبونانچی
محدوده قیمتی 2339 ریال، 2/38‌درصد فیبونانچی
با توجه به وضعیت منفی بازار و رشدی که سهم داشته انتظار می‌رود نمودار قیمتی با یک اصلاح قیمت تا محدوده
2670 - 2519 ریال مواجه شود.
www.Hamfekran.com