فارس- رییس ستاد اصل۴۴ شرکت ملی نفت با اشاره به احتمال واگذاری حدود ۶ شرکت زیر مجموعه‌ شرکت ملی نفت در سه ماهه چهارم، گفت: تصمیم نهایی در خصوص واگذاری حفاری شمال در هیات واگذاری به دو هفته آینده موکول شد.

علی کاردور همچنین با اشاره به اینکه گروه بازرسی ریاست‌جمهوری در حال بررسی مجدد نحوه واگذاری پتروپارس است، افزود: مساله واگذاری و آماده‌سازی پترو پارس در سازمان خصوصی‌سازی در حال بررسی است تا دوباره آگهی بزنند.

به گفته وی، زمان انجام این کار مشخص نیست، زیرا سازمان خصوصی‌سازی وضعیت بازار را بررسی می‌کند و امکان دارد زمان آن با توجه به شرایط بازار تغییر کند.

رییس ستاد اصل۴۴ شرکت ملی نفت با اشاره به اینکه امیدواریم سه ماهه چهارم امسال چند شرکت را از طریق مزایده واگذار کنیم، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از شرکت‌ها از جمله تیرا حفاری، خدمات توربین جنوب، خدمات رفاهی،‌درصدی از سهام شرکت یک و یک، پشتیبانی ماشین‌آلات جنوب و ملی حفاری شمال در صورتی که کارمندان شرکت توانایی خرید سهام آنها را داشته باشند به آنها واگذار و بقیه به بورس بروند. البته این واگذاری‌ها امکان دارد در سه ماهه چهارم صورت نگیرد که باز‌هم این مسائل به هیات واگذاری بستگی دارد.

کاردور در خصوص مرجع تصمیم گیرنده برای زمان واگذاری این شرکت‌ها بیان کرد: موافقت همه این مسائل در اختیار هیات واگذاری است. بنابراین پس از تعیین قیمت پایه توسط هیات عالی واگذاری مراحل بعدی انجام می‌شود.