گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری البرز پیش‌بینی سود هر سهم امسال را با 39ریال افزایش به طور خالص مبلغ 400ریال
اعلام کرد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاری البرز پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸با سرمایه ۷۲۰میلیارد و یکصد میلیون ریالی، به طور خالص مبلغ ۳۶۱ریال اعلام کرده بود که شرکت به دلیل فروش ساختمان دفتر مرکزی، کاهش سود تقسیمی شرکت پخش البرز و در نظر گرفتن ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در شرکت تولیددارو این پیش‌بینی را ۳۹ریال افزایش داده و در حال حاضر به رقم ۴۰۰ریال رسانده است.
شایان ذکر است «والبر» ساختمان دفتر مرکزی خود را واقع در خیابان خالد اسلامبولی را در آبان ماه سال جاری به فروش رسانده که تاثیر مالی واگذاری یاد شده در صورت سود و زیان شرکت بدون احتساب مالیات نقل و انتقال متعلقه مبلغ 77میلیارد و 633میلیون ریال (با سرمایه فعلی شرکت و به ازای هر سهم مبلغ 108ریال) در نظر گرفته شده است.
همچنین سرمایه‌گذاری البرز در دوره ۶ماهه نخست سال جاری توانست ۲۵ ریال از پیش‌بینی سود سال ۸۸ را محقق سازد که این رقم معادل ۶درصد از پیش‌بینی کل سال مالی شرکت است.
بر اساس این گزارش، پیش‌بینی عملکرد سال مالی 88 «والبر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها 3درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها 15درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات 13درصد افزایش نشان می‌‌دهد. همچنین هیات مدیره شرکت در نظر دارد 80درصد از سود خالص سال مالی 88 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.