گروه بورس- شرکت شیشه همدان برنامه افزایش سرمایه به میزان ۶۰درصد را در دستور کار خود دارد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شیشه همدان بنا به مصوبه مجمع فوق‌العاده صاحبان سهام در تاریخ ۲۷مهر ماه ۸۸، سرمایه شرکت را از مبلغ ۶۰میلیارد ریال به مبلغ ۹۶میلیاردریال (معادل ۶۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش می‌‌دهد.

همچنین اجرای این افزایش سرمایه منوط به کسب مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است و اجرای آن برای مدت دو سال به هیات‌مدیره تفویض شده است.

همچنین «کهمدا» به دلیل افزایش مقدار و فروش و پیش‌بینی زیان تسعیر ارز، پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه سال ۸۹ با ۱۲۳ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۷۲۹ریال اعلام کرده است. گفتنی است این مبلغ با سرمایه ۶۰میلیارد ریالی شرکت در نظر گرفته شده است.

همچنین شرکت در دوره سه ماهه نخست سال مالی توانست ۳۰۰ریال (معادل ۴۱درصد) از پیش‌بینی سود سالانه خود را پوشش دهد. بر اساس این گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ «کهمدا» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش یک‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۳۷درصد کاهش نشان می‌‌دهد.

شایان ذکر است هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد مبلغ ۱۸میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۰۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. همچنین شرکت اعلام کرده که با توجه به سپری شدن عمر مفید کوره واحد ۲ و کارکرد آن (سه سال بیش از استاندارد موجود)، میزان تولید و فروش با فرض تداوم فعالیت کوره یادشده تا پایان سال مالی ۸۹ پیش‌بینی شده است.