گروه بورس- هدیه لطفی: بورس اوراق بهادار تهران در پی روند رشد خود، در چند روز اخیر روز گذشته را نیز در حالت مثبت سپری کرد و حجم و ارزش کل معاملات در این بازار به ترتیب با 92درصد و 58درصد رشد نسبت به روز قبل مواجه شد، به طوری که در پایان معاملات بیش از 277میلیون سهم به ارزش 574میلیارد و 858میلیون ریال در بورس تهران معامله شد.

به رغم رشد روز افزون و رونق بازار بورس و اوراق بهادار، بازار فرابورس روزهای نه چندان مثبتی را سپری می‌‌کند و همچنان در رکود به سر می‌‌برد.
بر این اساس در معاملات روز گذشته بازار OTC، حجم و ارزش کل معاملات هر کدام 94درصد کاهش را نسبت به روز قبل تجربه کردند و در پایان معاملات تنها 852هزار و 890سهم به ارزش یک‌میلیارد و 535میلیون ریال در این بازار معامله شد.
روز گذشته تنها سه شرکت کویرتایر، مرجان کار و بیمه دی در فرابورس دادوستد داشتند و دو گواهی سپرده بانک کشاورزی و بانک اقتصاد نوین همچنان در غیبت به سر بردند.
همچنین در این روز جابه‌جایی بلوکی بین سهام شرکت‌ها وجود نداشت و سه شرکت یاد شده در شرایط تعادلی به کار خود پایان دادند.
در بازار دیروز هر سهم بیمه دی با ۷/۴درصد افت قیمت مواجه شد و به نرخ یک‌ هزار و ۶۴۷ریال رسید و در مجموع ۷۶۰هزار و ۸۹۰سهم «ودی» به ارزش یک‌میلیارد و ۲۵۳میلیون ریال معامله شد. همچنین این شرکت به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد.
بازار OTC روز گذشته معامله 53هزار سهم کویرتایر به ارزش 97میلیون ریال را در خود جای داد. همچنین هر سهم «پکویر» در این بازار رشد قیمت 8/1درصدی را تجربه کرد و به قیمت یک‌هزار و 829 ریال رسید.