گروه بورس- مهندسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از رابط تازه کاربری تحت ویندوز سامانه پس از معاملات پرده‌برداری کردند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، با اعلام خبر بالا گفت: «در آخرین جلسه شورای کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، مهندسان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، رابط تازه کاربری(اینترفیس) تحت ویندوز سامانه پس از معاملات را به اعضای شورای کانون نمایش دادند و مقرر شد تا این سیستم تازه، از هفته جاری بر روی ایستگاه‌های کارگزاران نصب شود.»

حسین خزلی خرازی ادامه داد: «بنابراین پس از نصب رابط تازه کاربری،‌ کارگزاران در بعدازظهر هر روز هنگام اتصال به سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سیستم قدیم معاملات)، از طریق صفحات ویندوز کلیه عملیات خود را انجام می‌دهند.» وی با اشاره به اینکه هم اکنون کارگزاران در بعدازظهر هر روز معاملاتی، تخصیص سهام خریداری شده به صورت گروهی، ایجاد کدهای جدید معاملاتی، تغییر کارگزار ناظر،‌ کنترل هویت مشتریان و کنترل دارایی مشتریان خود را از طریق سامانه قدیم انجام می‌دهند، ابراز داشت: «تاکنون این رابط تحت «سیستم داس» بود، در حالی که اینتر فیس تازه همان فعالیت‌ها را تحت ویندوز انجام می‌دهد.»

برنامه‌های کانون تا پایان سال ۸۸

وی در ادامه به حجم برنامه‌ها و تصمیمات اخذ شده در کانون کارگزاران اشاره کرد که بر این اساس در شورای اخیر کانون کارگزاران پیگیری و انجام ۱۷ برنامه کاری از سوی کانون تا پایان سال جاری به تصویب رسید.

دبیر کل کانون کارگزاران از طراحی، نظرسنجی و پیگیری طرح تجمیع معامله گران کارگزاری‌ها در ستاد شرکت، طراحی، نظرسنجی و پیگیری طرح امکان برون سپاری دفاتر پذیرش و باجه‌های شرکت‌های کارگزاری، همکاری در طراحی call center با شرکتهای IT خصوصا رایان هم افزا و تدبیرپرداز به عنوان برنامه‌هایی نام برد که باید تا پایان سال جاری از سوی کانون کارگزاران به انجام رسد. وی گفت: کارگروه‌های رتبه‌بندی، سامانه معاملات، اخذ وام از شبکه بانکی، مسائل بورس اوراق بهادار و لزوم پیگیری تغییر مدل حق تسهیلات کارگزاران به شرکت بورس اوراق تا پایان سال در کانون کارگزاران به فعالیت‌های خود ادامه خوهند داد. وی با اشاره به پیگیری تصویب دستور العمل عضویت اعضا، بر بررسی عضویت اعضای وابسته به کانون و طراحی رتبه‌بندی آنها در کمیته کاری مشترک با سازمان تاکید کرد. وی با اعلام طراحی چارت جدید سازمانی کانون تا پایان سال، ثبت نهایی تغییرات اساسنامه و مجمع فوق‌العاده کانون را نیازمند دریافت مصوبه سازمان بورس ذکر کرد. خرازی با بیان این که «کلاس‌های آموزشی و اجرای چهار دوره اجباری برای پرسنل و مدیران شرکت‌های کارگزاری ادامه می‌یابد»، به پیگیری خرید ساختمان کانون اشاره کرد. وی ادامه داد: پورتال جدید کانون که در حال برنامه‌نویسی است تا پایان سال جاری نصب و راه اندازی خواهد شد. وی همچنین به لزوم تهیه و تصویب مصوبات قبلی شورا در ماه‌های قبل اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی سه ساله کانون در پی جمع‌بندی نظرات اعضا با ارائه گزارش به شورا تهیه و تدوین خواهد شد.

دبیر کل کانون کارگزاران اظهارداشت: پس از مشخص شدن تکلیف نهایی تعاونی مسکن کانون، صندوق خیریه کانون با کمک اعضا نیز طراحی خواهد شد. به گفته وی، کانون کارگزاران تا پایان سال جاری اقدام به برگزاری مناقصه خرید کامپیوترهای HP خواهد کرد.