فرید هلالات
قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به سبب برخورد قیمت به مقاومت ۸/۲۶۱‌درصد فیبوناچی در محدوده ۲۹۰‌تومان با مقاومت جدی مواجه شده است.

این در حالی است که بر اساس تئوری امواج الیوت، قیمت در قالب موج پنجم الیوت رشد کرده و بنابراین انتظار داریم موج‌های تصحیح‌گر در بازار سهام شرکت تشکیل شوند. در شرایط فعلی اندیکاتور RSI با سیگنال نوسان غلط در سقف همراه است. این جمله بدان معنی است که احتمال افت قیمت بالاتر از رشد قیمت است.
حمایت‌های پیش روی فروشندگان سهام شرکت عبارتند از: ۲۶۵‌تومان، ۲۵۱‌تومان، ۲۴۱‌تومان و ۲۲۹‌تومان. در این میان قیمت سهام شرکت به حمایت ۲۶۵‌تومان برخورد کرده و حمایت شده است، اما حمایت قیمت در این محدوده به معنی سیگنال کم ریسکی برای خرید نیست. چنانچه قیمت برای شکستن ۲۹۰‌تومان ناکام بماند احتمالا تا محدوده ۲۵۲‌تومان افت خواهد کرد. این در حالی است که تست شدن ۲۵۲‌تومان می‌تواند با لمس شدن ۲۴۱‌تومان در محدوده خط میانه چنگال اندروز همراه باشد. محدوده ۲۲۹‌تومان در محدوده ۸/۶۱‌درصد فیبوناچی کوتاه مدت و ۲/۳۸‌درصد فیبوناچی میان مدت از اهمیت بالایی برخوردار است و احتمال اینکه قیمت بتواند با یک موج نزولی بدان نفوذ کند، کم است. در نهایت طبق تئوری امواج الیوت در صورت صعودی ماندن روند میان مدت، قیمت نباید به حفره ۱۹۲‌تومان در میان مدت نفوذ کند.
از سوی دیگر در صورت شکسته شدن 290‌تومان رو به بالا، مقاومت 308‌تومان محدوده مهم و قدرتمندی است و هر یک از سطوح مقاومتی می‌توانند با عرضه‌های قدرتمندی همراه باشند.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM