گروه بورس- اطلاعات دوره منتهی به پایان شهریور ماه 88 شرکت گروه صنعتی بارز نسبت به اطلاعات قبلی تغییر کرد.

بنا به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «پکرمان» اعلام کرده است افزایش واقعی دوره منتهی به پایان شهریور ماه 88 به بودجه ناشی از افزایش نرخ و فروش است. همچنین افزایش هزینه‌های عملیاتی و غیرعملیاتی نسبت به بودجه ناشی از افزایش نرخ ارز (یورو) است. شایان ذکر است که نرخ یورو در بودجه سال 88 مبلغ 12میلیارد و 975میلیون ریال منظور شده بود که در تاریخ ارائه گزارش به مبلغ 14میلیارد و 524میلیون ریال افزایش یافته که منجر به زیان تسعیر ارز در مجموع به مبلغ 109میلیارد ریال شده است. همچنین مبلغ 9/19میلیارد ریال هزینه جذب نشده در تولید طی دوره مورد گزارش شده که از این بابت هزینه در بودجه لحاظ نشده است. از سوی دیگر کاهش هزینه مالی نسبت به بودجه پیش‌بینی به طور عمده از 5 به یک درصد و همچنین پرداخت و تسویه اقساط تسهیلات دریافتی در تاریخ سررسید (بدون تاخیر) موجب کاهش هزینه جریمه دیرکرد شده است. همچنین عدم جذب 100میلیارد ریال تسهیلات دلیل کاهش نرخ بهره ریالی کوتاه‌مدت نسبت به برآورد نیز عامل دیگر کاهش هزینه مزبور بوده و افزایش نرخ مواد مصرفی از مبلغ 18هزار و 381ریال در بودجه پیش‌بینی به مبلغ 19هزار و 916ریال برای دوره یاد شده برای هر کیلو مواد مصرفی است.
گروه صنعتی بارز پیش‌بینی سود هر سهم این سال مالی ۸۸ را با سرمایه ۶۶۶میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی به طور خالص ۲۹۳ریال اعلام کرده است که توانست در ۶ماه نخست این سال مالی ۱۵۴ریال از این پیش‌بینی که معادل ۵۳درصد است را پوشش دهد.
عدم احتساب سود شرکت‌های زیرمجموعه (لاستیک سیرجان و سامان بارز) تا تاریخ مورد گزارش که منوط به برگزاری مجامع شرکت‌های مزبور بوده که موجب انحراف نامساعد شده است.