گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس روز گذشته را بر خلاف روزهای اخیر، در شرایط مثبت سپری کرد و بهبود نسبی بر این بازار حاکم شد.

روز گذشته ارزش معاملات فرابورس با ۵۵‌درصد رشد نسبت به روز دوشنبه به رقم ۶۱۰‌میلیون‌ و ۲۷۴‌هزار ریال رسید، که حدود ۷۷‌درصد از این رقم در اختیار ارزش معاملات بیمه دی بود.
روز گذشته تعداد 330‌هزار سهم بیمه دی در بازار معامله شد و همچنان در پایان معاملات صف خریدی معادل 530‌هزار سهمی برای آن باقی ماند. همچنین ارزش معاملات سهام این شرکت به رقم 330‌میلیون و 820‌هزار ریال رسید. از سوی دیگر دو شرکت «ودی» و «کمرجان» در بازار دیروز شاهد رشد قیمت سهام خود بودند و سهام «پکویر» بر خلاف آنها، کاهش قیمت سهام را تجربه کرد.
در این روز هر سهم «ودی» با ۵۷/۴‌درصد افزایش به قیمت یک‌هزار و ۴۱۹‌ریال و هر سهم «کمرجان» با ۱۳صدم‌‌درصد رشد به قیمت ۴‌هزار و ۶۹۹‌ریال و هر سهم «پکویر» با ۴‌درصد کاهش قیمت به یک‌هزار و ۸۷۷ریال رسید.
روز گذشته تعداد 10‌هزار سهم مرجان کار به ارزش 47‌میلیون ریال دادوستد شد.
همچنین ارزش معاملات کویرتایر در این بازار به رقم ۹۳‌میلیون و ۸۶۰‌هزار ریال رسید که این رقم ناشی از معامله ۵۰‌هزار سهم «پکویر» در میان سهامداران بود. این در حالی است که در پایان معاملات دیروز صف فروشی معادل ۱۰‌هزار سهم برای سهام «پکویر» تشکیل شد. از سوی دیگر روز گذشته گواهی سپرده بانک کشاورزی پس از ۵ روز غیبت، سرانجام در بازار معامله شد. در این روز ۵۰۰‌ فقره گواهی سپرده بانک کشاورزی به ارزش ۵۰‌میلیون تومان معامله شد و هر گواهی با ۴‌صدم‌درصد رشد به نرخ ۹۹‌هزار و ۸۸۰‌تومان رسید.
شایان ذکر است در معاملات روز دوشنبه شرکت سرمایه‌گذاری سعدی اقدام به خرید 10‌هزار سهم «کمرجان» و 3‌هزار سهم «ودی» در بازار OTC کرده است. همچنین در این روز شرکت گوهر زمین نیز 10‌هزار سهم مرجان‌کار را خریداری کرده است.