فرهنگ دوسویه کاربردی حسابداری و حسابرسی منتشر شد

گروه بورس- کتاب «فرهنگ دوسویه کاربردی حسابداران و حسابرسی دایارایان» انتشار یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد کتاب یاد شده به عنوان یک فرهنگ لغت کاربردی توسط موسسه حسابرسی و خدمات مالی دایارایان و با همت آقایان علی امانی و غلامحسین دوانی به طبع رسیده است.

بخش اول این کتاب شامل واژگان فارسی به انگلیسی و بخش دوم آن شامل واژگان انگلیسی به فارسی است. در بخش‌های سوم و چهارم این فرهنگ اصطلاحات اختصاری حسابداری و بازرگانی آورده شده است.

بخش پنجم کتاب نیز شامل ترجمه آزاد صورت‌های مالی نمونه و گزارش‌های حسابرسی نمونه است. پدیدآورندگان این مجموعه لغات کاربردی حسابداری و حسابرسی که حاصل بیش از چهار سال کار بوده بر این باورند که با انتشار این فرهنگ دوسویه، حسابداران و حسابرسان به اطلاعات مورد نیاز به منظور ترجمه صورت‌های مالی و گزارش‌های حسابرسی و بندهای حسابرسی دست می‌یابند. کتاب به طریقی تهیه شده که می‌تواند مورد استفاده استادان، دانشجویان رشته‌های حسابداری و مدیریت، حسابداران و حسابرسان رسمی قرار گیرد. کتاب در دو بخش فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی تهیه شده و بخش‌های متفاوتی نسبت به سایر فرهنگ‌های لغات از‌جمله اصطلاحات اختصاری حسابداری، اصطلاحات اختصاری بازرگانی و ترجمه آزاد بندهای صورت‌های مالی نمونه و گزارش حسابرسی نمونه و همچنین آدرس وب‌گاه‌های مجامع بین‌المللی حسابداری و حسابرسی را دارا است. مخاطب اصلی کتاب حسابداران رسمی و کارکنان واحدهای حسابداری است که با اسناد و مدارک مالی به زبان انگلیسی سروکار دارند.

«فرهنگ دوسویه کاربردی حسابداری و حسابرسی» در ۷۲۰ صفحه با تیراژ ۱۵۰۰ نسخه در قطع رقعی توسط انتشارات کیومرث (تلفن ۶۶۴۱۴۴۹۲) منتشر شده است.

پرسش‌های چهارگزینه‌ای حسابدار صنعتی

چاپ پنجم کتاب مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای حسابدار صنعتی ترجمه و تالیف علی مصری به چاپ رسید. این کتاب از سه فصل تشکیل شده است که در تمام فصل‌ها، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و تشریحی حسابداری صنعتی طبقه‌بندی شده و پاسخ تشریحی آنها در انتهای همان فصل ارائه شده است.

فصل اول کتاب شامل سوالات مندرج در راهنمای امتحانات حسابداران رسمی آمریکا (AICPA) بوده که درباره سیستم‌های بهایابی، برنامه‌ریزی، کنترل و تحلیل، استانداردها و انحرافات و تصمیم‌های ویژه است. فصل دوم کتاب نیز شامل پرسش‌های حسابداری صنعتی و پاسخ‌های پیشنهادی آزمون‌های کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه‌های دولتی کشور است. فصل پایانی کتاب یاد شده نیز به مجموعه پرسش‌های چهارگزینه‌ای و مسائل حسابداری مدیریت و حسابداری بها و نیز آزمون‌های حسابداری رسمی ایران در سال‌های ۸۱ تا ۸۸ همراه با پاسخ‌های تشریحی اختصاص یافته است. مولف که خود حدود ۲۰ سال سابقه حسابدار حسابرسی در سازمان‌های صدا و سیما و صنایع دفاع و نیز تدریس در دانشگاه‌های کشور داشته است، امکان دسترسی آسان به سوالات نمونه برای دانشجویان مقطع کارشناسی را که مایلند به مقطع کارشناسی ارشد راه یابند، فراهم آورده است.

کتاب حاضر در ۶۱۷صفحه، با تیراژ ۴۴۰۰نسخه و توسط انتشارات کیومرث (۶۶۴۱۴۴۹۲ ) منتشر شده است.