ایلنا- حسن قالیباف از بررسی وضعیت ورود و خروج شرکت‌های بورسی در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت:‌ شرکت بورس در اردیبهشت ماه هر سال مجموعه شرکت‌ها را دسته‌بندی می‌کند و بر اساس آن به بررسی ورود و خروج شرکت‌ها می‌پردازد. مدیرعامل شرکت بورس در ادامه به وضعیت شرکت سرمایه‌گذاری ملت اشاره کرد و افزود: نماد شرکت سرمایه‌گذاری ملت بر اساس عدم ارائه اطلاعات در دو سال گذشته متوقف شد، در نتیجه این شرکت باید اطلاعات را به سازمان بورس ارائه دهد، که در اردیبهشت ماه سال آینده به وضعیت این شرکت نیز رسیدگی خواهد شد. وی در برابر سوالی مبنی بر تعیین و تکلیف سهامداران این شرکت افزود: تکلیف سهامداران شرکت بر اساس دستورالعمل پذیرش انجام می‌شود. بر اساس آن اگر شرکتی به اختیار از بازار خارج شود، باید مجمع برگزار کند و بعد از تصویب خروج آن از بازار، حقوق سهامداران را پرداخت کند. قالیباف ادامه داد: برای شرکت‌هایی که به اجبار از بازار سرمایه خارج می‌شوند در دستورالعمل پذیرش، برای سهامدارانش، حقوقی درج نشده است.

به اعتقاد قالیباف هر شرکتی که در بورس وارد شود سهامداران برای سرمایه‌گذاری در آن، باید به بررسی وضعیت شرکت و اطلاعات آن بپردازند تا دچار زیان نشوند.

قالیباف به بررسی هر ساله شرکت بورس برای خروج برخی شرکت‌ها از بازار اشاره کرد و گفت: برخی از ویژگی‌ها باید برای بازار احراز شود که بر اساس آن هر ساله هیات پذیرش به بررسی گزارش‌های ارائه شده می‌پردازد. لذا شرکتی که شرایط بورس احراز نکند باید شرایطش برای پذیرش بررسی شود.

وی در پایان افزود: شرکتی که از بورس خارج می‌شود، همچنان جزو شرکت‌های سهامی عام محسوب می‌شود. در نتیجه بعد از خروج نیز باید تحت نظارت سازمان بورس قرار گیرد و هر ساله اطلاعات را به این سازمان ارائه دهد.