گروه بورس- شرکت کربن ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۹ را با سرمایه ۲۵۰میلیارد ریال به طور خالص مبلغ ۱۰۸ ریال اعلام کرده است. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شکربن» سود هر سهم سال ۸۸ را با سرمایه یاد شده مبلغ ۱۰ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۹ شرکت در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۹‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۰‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۱۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۲۹‌میلیارد و ۵۰۲میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییر پیش‌بینی را افزایش مقداری تولید و نرخ فروش محصولات اعلام کرده است.

شایان ذکر است پیش‌بینی حجم فروش دوده صنعتی در سنوات ۸۹ و ۸۸ به ترتیب ۳۶هزار و ۵۰۰ و ۳۵هزار و ۱۳۴تن بوده است. همچنین نرخ فروش این محصول در سال‌های ۸۹ و ۸۸ به ترتیب ۶/۱۲ و ۱۱میلیون ریال به ازای هر تن محصول برآورد شده است.

هیات‌مدیره کربن ایران تصمیم دارد مبلغ ۹۷‌ریال از سود سال ۸۹ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. بدیهی است تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود با توجه به اقل سود قابل تقسیم شرکت اصلی و تلفیقی گروه انجام خواهد شد. همچنین زیان واقعی محقق شده شرکت بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ مبلغ ۳۷ریال برآورد شده است.