فرید هلالات- قیمت سهام شرکت مخابرات ایران پس از تشکیل الگوی دو قلوی کف کوتاه‌مدت در محدوده کف کانال نزولی قیمت، عرض کانال مزبور را طی کرده و در بازگشایی نماد معاملاتی سهام شرکت، سقف کانال نزولی قیمت را تست کرده است (تست کردن سطوح تکنیکال بدین معنی است که بازار برای نفوذ به سطح مزبور تلاش کرده است، اما در نهایت عمده سرمایه فعال در بازار تمایلی برای شکستن سطح حمایتی مقاومتی نداشته است).

این در حالی است که کندل روز بازگشایی، بدنه ای مشکی و کوچک با سایه‌هایی بلند است. چنین وضعیتی نشانه تعادل و تبادل سرمایه قابل توجه در بین خریداران و فروشندگان است. تشکیل تعادل پس از رشد قیمت به معنی تضعیف خریداران است. حال اینکه کندل مزبور در خارج از باند بالایی بولینگر ایجاد شده و ناپایدار محسوب می‌شود؛ چرا که محدوده باند‌های بولینگر محدوده ای است که قیمت به لحاظ آماری می‌تواند به صورت پایدار در آن نوسان کند و طبعا قیمت خارج از باند ناپایدار محسوب شده و به میانگین میانی میل خواهد کرد. حمایت‌های پیش روی قیمت سهام شرکت عبارتند از: ۱۸۳‌تومان و ۱۷۸ - ۱۷۴‌تومان.
محدوده 174‌تومان تراکم مناسبی از حمایت‌ها را دارا است و بنابراین احتمال افزایش سطح تقاضا در محدوده 174‌تومان وجود دارد. با این همه نزولی بودن کانال قیمت می‌تواند به شکسته شدن 174‌تومان رو به پایین منجر‌شود.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.