گروه بورس- شرکت عمران و توسعه فارس طی ۶ ماه مبلغ ۳۱‌ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. بر اساس اطلاعیه‌ سازمان بورس و اوراق بهادار، عمران و توسعه فارس پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۹ را مبلغ ۲۲۴ریال اعلام کرده است که تا پایان دوره ۶ ماه یاد شده معادل ۱۴‌درصد از این رقم را نسبت به بودجه پوشش داد.

این شرکت تا پایان همین دوره معادل یک‌میلیارد و ۹۹۰میلیون ریال فروش داشت. پیش‌بینی فروش امسال «ثفارس» معادل ۴۶میلیارد و ۳۷۷میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این شرکت پروژه احداث گلخانه را به مبلغ ۱۴میلیاردریال در دست دارد که تاکنون ۹۵‌درصد از این طرح پیشرفت داشته است. اثر سودآوری این طرح بر هر سهم «ثفارس» معادل ۲۰‌ریال دیده شده است.

به موجب تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۴ دی ماه ۸۴ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۱میلیارد ریال در اختیار هیات مدیره قرار گرفت تا ظرف مدت ۵ سال نسبت به عملی کردن آن اقدام کند. مطابق صورت جلسه به تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۸۵ هیات مدیره در مرحله اول سرمایه شرکت از مبلغ ۵۱میلیارد ریال به مبلغ ۱۰۲میلیارد ریال (۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران یا هر دو تواما افزایش یافت. در حال حاضر شرکت در حال بررسی درصد افزایش سرمایه در مرحله بعد بوده که به محض اتخاذ تصمیم نهایی مراتب جهت انجام مراحل قانونی آن دنبال خواهد شد.

این شرکت قصد دارد معادل ۲۰۰ریال سود به صاحبان سهام خود اختصاص دهد.

پیش‌یبنی عملکرد «ثفارس» برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۹ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۹‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۱‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۴‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶‌درصد کاهش نشان می‌دهد.

درآمد فروش شرکت در عملکرد واقعی ۶ ماهه منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ به مبلغ یک‌میلیارد و ۹۹۰میلیون ریال تنها مربوط به فروش واحدهای پروژه آسمان صدرا است.