گروه بورس- نسترن فیروز: هر چهار نماد فرابورس روز گذشته، روز کاری متعادلی را سپری کردند.

در همین حال در معاملات دیروز دو نماد لیزینگ ایرانیان و بیمه دی به ترتیب شاهد رشد ۰۵/۱۲‌درصد و ۸۲صدم درصد قیمت بودند.
از سوی دیگر دو نماد کویرتایر و مرجان کار روز کاری منفی را سپری کردند و به ترتیب با افت 96/4‌درصد و 5درصد قیمت به کار خود پایان دادند.
همچنین روز گذشته نماد معاملاتی «وایران» بعد از برگزاری اولین مجمع در فرابورس و تقسیم سود ۳۴تومانی بازگشایی شد.
این در حالی است که دیروز لیزینگ ایرانیان با قیمت 1611ریال بازگشایی شد که پس از گذشت اندک زمانی شاهد افت بسیار ناچیز قیمت تا 160تومان بود. سپس این نماد روند صعودی خود را سپری کرد و با 12درصد رشد نسبت به قیمت تعادلی تا 169تومان نیز معامله شد.
از سوی دیگر لیزینگ ایرانیان با حجم معاملاتی ۳‌میلیون و ۷۶۰هزار سهم به ارزش معاملاتی ۶میلیارد و ۲۵۶میلیون ریال رسید و به عنوان باارزش‌ترین نماد شناخته شد.
همچنین نماد معاملاتی «ودی» با ارزش معاملاتی یک‌میلیارد و 71میلیون ریال توانست 414هزار و 433سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند.
این در حالی است که دو نماد کویرتایر و مرجان کار در روز کاری گذشته بدون ارزش معاملاتی هر کدام توانستند ۱۰سهم از حجم بازار را کسب کنند.
در پایان این روز کاری حجم کل بازار OTC به 4میلیون و 174هزار و 124سهم و ارزش کل به 7‌میلیارد و 327میلیون ریال رسید.
پذیرش «آب و خاک» در دستور کار فرابورس
همچنین مدیرعامل شرکت فرابورس در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: پذیرش شرکت 66‌میلیارد‌تومانی مهندسی آب و خاک در دستور کار فرابورس قرار‌گرفت و بعد از نهایی شدن گزارش‌ها و اطلاعات لازم، سهام این شرکت عرضه خواهد شد.
در پی پذیرش نشدن شرکت مشمول اصل۴۴ مهندسی آب و خاک در بورس اوراق بهادار و بررسی نحوه واگذاری این شرکت، مصطفی امید قائمی از بررسی پذیرش این شرکت ۶۶‌میلیارد‌تومانی در فرابورس ایران خبر داد.
براساس این گزارش، در جلسه سوم اسفند سال گذشته، پرونده پذیرش شرکت مهندسی آب و خاک مورد بررسی هیات پذیرش اوراق بهادار قرار‌گرفت اما در نهایت این شرکت به دلیل وجود مشکلاتی و لزوم اصلاح ساختار مالی و انسانی، شرایط حضور در بورس را احراز نکرد.
در این رابطه امید قائمی گفت: بعد از نهایی شدن گزارش صورت‌های مالی سال گذشته، تعیین تکلیف مالکیت زمینی به ارزش ۲۶‌میلیارد‌تومان و همچنین مشخص شدن مطالبات سنواتی ۱۷‌میلیارد‌تومانی از دولت، زمینه پذیرش و عرضه سهام این شرکت در بازار فرا بورس فراهم می‌شود.
به گفته وی برای عرضه سهام این شرکت نمی‌توان زمانی را اعلام کرد.