گروه بورس- معاون سازمان خصوصی‌سازی از ارسال درخواست تجدیدنظر این سازمان در مورد پرونده فولاد خوزستان به رییس قوه قضائیه خبر داد. «سید مهدی عقدایی» گفت: از نظر ما رای صادره برای این پرونده هنوز قطعی نیست و از این رو درخواست تجدیدنظر خود خطاب به رییس قوه قضائیه را ارسال کرده‌ایم تا پرونده مجددا به جریان بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که «سازمان به استناد چه مورد یا بند قانونی درخواست تجدیدنظر دارد» گفت: بر اساس مفاد ماده ۱۸ قانون رسیدگی به احکام، چنانچه شخصی تشخیص دهد که حکم صادره از سوی قاضی مخالف شرع یا قانون است، می‌تواند طی نامه‌ای به رییس قوه قضائیه، تجدید نظر حکم صادره را درخواست کند.

وی ادامه داد: با استناد به این بند، منتظر نظر رییس قوه قضائیه هستیم تا بتوانیم اقدامات بعدی را انجام دهیم.

بلوک «فخوز» را دوباره آگهی می‌کنیم

«عقدایی» در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما که پرسید: «چنانچه رای نهایی به نفع «جابریان» صادر شود، تکلیف بلوک ۵/۳۰‌فولاد خوزستان چه می‌شود، گفت: در صورت بروز این حالت، قطعا تا پایان امسال اقدام به فروش در قالب بلوک خواهیم کرد.»

وی در مورد اینکه آیا نیازی به اخذ مجوز از مجلس در این زمینه وجود دارد یا خیر گفت: نیازی به تصویب مجلس نیست و هیات واگذاری می‌تواند تصمیم‌گیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

خودروسازان حداقل ۴ مشتری دارند

معاون سازمان خصوصی‌سازی در مورد آخرین خبرها از عرضه بلوک‌های «ایران خودرو» و «سایپا» گفت: تاکنون حضور ۴ متقاضی بالقوه برای مشارکت در خرید این بلوک‌ها قطعی شده،‌گر چه باید منتظر روز عرضه و رقابت خریداران ماند.

وی همچنین در گفت‌وگویی با «فارس» گفت: مشکل خاصی در خصوص عرضه و واگذاری این دو بلوک در زمان و شرایط اعلامی وجود ندارد و با توجه به اعلام نمایندگان مجلس، زیرمجموعه‌های این دو شرکت خودرویی به دلیل خصوصی بودن، می‌توانند در این مزایده حضور داشته باشند.

«عقدایی» افزود: مجموعه‌های بدهکار به سازمان خصوصی‌سازی مانند شستا نیز می‌توانند در این عرضه‌‌ها حضور داشته باشند؛ اما بابت قطعیت معامله باید ابتدا بدهی گذشته خود را پرداخت کنند.

وی در برابر این پرسش که آیا این دو بلوک مشتری خارجی نیز دارند یا خیر پاسخ داد: بله، تاکنون با یک شرکت خارجی حاضر در آسیا مذاکرات جدی به عمل آمده و احتمال دارد این مجموعه در روز عرضه حضور داشته باشد.