گروه بورس- نسترن فیروز: معامله‌گران بازار فرابورس روز گذشته در حالی اولین روز کاری هفته خود را آغاز کردند که تمامی نمادها در حالت متعادل به کار خود پایان دادند.

در همین حال در معاملات دیروز صف فروش بسیار ناچیزی برای نماد معاملاتی «کمرجان» تشکیل شد.
این در حالی است که روز گذشته بلوک 100‌درصدی صنایع تجهیزات نفت که متعلق به سازمان گسترش است، عرضه شد.
قیمت پایه این بلوک ۱۰۰‌درصدی ۱۲۲۵ریال اعلام شد و سه گروه برای خرید این بلوک با هم به رقابت پرداختند و تا قیمت ۱۴۱۴ ریال این رقابت صورت گرفت و در نتیجه، ادامه این رقابت به امروز موکول شد. همچنین از جمله شرایط عرضه این بلوک ۳۰‌درصد نقد و ۴ سال اقساط هر ۶ ماه یکبار است. از سوی دیگر بیمه دی با حجم معاملاتی ۳‌میلیون و ۸۴۳هزار و ۳۶۰سهم و ارزش معاملاتی ۱۰‌میلیارد و ۳۶۴میلیون ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد شناخته شد. این در حالی است که لیزینگ ایرانیان با ارزش معاملاتی ۴‌میلیاردو ۱۲۴میلیون ریال توانست ۲میلیون و ۵۰۵هزار و ۲۷سهم از حجم معامله شده بازار را به خود اختصاص دهد. همچنین مرجان‌کار با حجم معاملاتی ۲۰‌هزار سهم به ارزش معاملاتی ۶۷‌میلیون ریال رسید. لازم به ذکر است روز گذشته دو نماد لیزینگ ایرانیان و مرجان‌کار روز کاری منفی را سپری کردند و هر کدام به ترتیب با افت ۰۸/۱‌درصد و ۹۸/۴‌درصد قیمت روبه‌رو شدند. از سوی دیگر بیمه دی رشد ۳۷/۴‌درصدی قیمت را در معاملات روز گذشته تجربه کرد. در پایان این روز کاری حجم کل معاملات بازار OTC به ۶‌میلیون و ۳۶۸هزار و ۳۸۷سهم و ارزش کل معاملات به ۱۴‌میلیارد و ۵۵۵میلیون ریال رسید.
ارزش 41میلیارد ریالی
از سوی دیگر در پایان هفته گذشته حجم کل معاملات به ۱۶میلیون سهم رسید که این عدد در مقایسه با هفته ماقبل به میزان ۲میلیون سهم افت داشت. همچنین ارزش کل معاملات هفته گذشته به ۴۰‌میلیارد و ۸۱۴میلیون ریال رسید. از سوی دیگر تعداد معاملات هفته پیش یک‌هزار و ۱۳۶سهم اعلام شد.