تازه‌های نشر - ۲۵ مهر ۸۹

گروه بورس - انتشارات «نص» به تازگی چند عنوان کتاب در زمینه‌های مالی و حسابداری روانه بازار نشر کرده است که در ذیل به معرفی دو عنوان پرداخته می‌شود. پیش‌بینی قیمت سهام در بورس

کتاب «پیش‌بینی قیمت سهام در بورس به روش تحلیل تکنیکال» نوشته «توماس میرز» و ترجمه شادی سمیعی‌فر و محمدرضا شعبانعلی یکی از کتاب‌های یادشده است که به همراه CD راهنمای کامل و نرم‌افزار «metastock» در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مولف که خود از تحلیلگران سرشناس «وال استریت» است هدف از نوشتن این کتاب را آموزش روش‌های تحلیل تکنیکال به منظور استفاده از سرمایه و کسب سود با متحمل شدن حداقل ریسک است.

این کتاب از ۲۱ فصل تشکیل شده که در پایان هر فصل، سوالات خودآزمایی آورده شده است.

فصل اول کتاب، مقدمات و مبانی تحلیل تکنیکال را بیان کرده و فصل‌های ۲ تا ۱۸، خواننده را با ابزارهای مختلف ساده و پیچیده مورد استفاده در تحلیل تکنیکال آشنا می‌کند.

در فصل ۱۹ کتاب، کلید این ابزارها در کنار یکدیگر قرار گرفته و نحوه ترکیب و نتیجه‌گیری از شواهد مختلف تکنیکال در سه مثال واقعی از بازار سهام مورد بررسی قرار گرفته است.

مترجمان «پیش‌بینی قیمت سهام در بورس»، کتاب حاضر را به دلیل سادگی بیان، تشریح جزء‌به‌جزء مسائل و عدم ارائه فرمول‌های پیچیده ریاضی، کتابی مفید و قابل‌استفاده برای کلیه علاقه‌مندان توصیه کرده‌اند.

این کتاب در ۲۸۸ صفحه و با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه توسط انتشارات «نص» (۶۶۴۱۲۳۸۵-www.nass.ir) منتشر شده است.

انتخاب سهام برتر به روش تحلیل بنیادی

«انتخاب سهام برتر به روش تحلیل بنیادی» عنوان کتاب دیگری است که توسط علینقی رفیعی امام نوشته و توسط «نص» منتشر شده است.

این کتاب مشتمل بر دو بخش «تحلیل اقتصاد کلان» و «تحلیل اقتصاد خرد» و پنج فصل شامل تجزیه و تحلیل اقتصاد، تجزیه و تحلیل بازارها، تجزیه و تحلیل صنعت، تعاریف نحوه تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی شرکت و معرفی برخی شاخص‌های کاربردی برای استفاده در فرایند است.

نویسنده در بخش اول کتاب سعی کرده، خوانندگان را به صورت خلاصه، اما کاربردی با مسائل مربوط به اقتصاد کلان جامعه، بازارهای مختلف و صنایع آشنا کرده و در بخش دوم، مسائل ساختاری و شاخص‌های کاربردی موردنیاز در تحلیل شرکت را توضیح داده و با آوردن چند مثال، خواننده را با مشکلات بازار سرمایه آشنا کرده است.

همچنین موادی از قانون تجارت که موردنیاز سهامداران و مدیران مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری است در پایان کتاب آورده شده است.

این کتاب در ۲۲۴ صفحه و با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.