گروه بورس - همایون دارابی: بازار دادوستد سهم دیروز شاهد تداوم انتظار معامله‌گران برای اعلام جزئیات طرح تحول اقتصادی بود. در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که در آخرین معاملات بازار جهانی در عصر جمعه، همچنان بهای مواد خام و فلزات در حالت ناپایداری قرار داشت.

انتظار می‌رود روز دوشنبه، بازگشایی بازارهای جهانی تاثیر مهمی را بر نمادهای وابسته به بازار جهانی داشته باشد. در همین حال دو موضوع اجرای طرح تحول و سخنان دکتر احمدی‌نژاد در عصر دیروز و همچنین اعلام از سر گیری مذاکرات گروه ۱+۵ و تهران نیز از سوی معامله‌گران با دقت دنبال شد. انتظار برای حمایت ریاست‌جمهوری از بازار سرمایه و فروکش کردن نگرانی‌ها سبب شد تا در بازار دیروز شاخص کل بورس مثبت شده و رشدی ۷۹ واحدی را شاهد باشد. در بازار دیروز خبرهای مربوط به عرضه های اولیه نیز با دقت از سوی معامله‌گران دنبال می‌شد که در این بین مهم‌ترین توجه به سوی سهام پست بانک معطوف است که کش و قوس عرضه یا عدم عرضه آن دیروز در خبرگزاری‌ها همچنان به چشم می‌خورد.

در بازار دیروز در گروه خودرویی انتظار برای بازگشایی زامیاد محقق نشد. در همین حال برخی از نمادهای این گروه دیروز با معاملات مثبتی همراه شد که در صدر این گروه نماد ایران خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو قرار داشت. گزارش شش ماهه مطلوب ایران خودرو و انتظار برای عرضه بیمه پارسیان که گفته می‌شود گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو متعهد فروش بخشی از سهام خود در این شرکت است سبب تشکیل صف خرید در این نمادها است. در بازار دیروز خبرهای تکمیلی در مورد قطعی شدن معامله بلوک ۱۸ درصدی ایران خودرو در بازار منتشر شد.

در گروه معدنی دیروز راه‌اندازی خط هماتیت گندله‌سازی توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد. مراسم راه‌اندازی این خط همراه با انتشار خبرهایی در مورد راه‌اندازی خط کنسانتره چهارم شرکت بود که این امر باعث رشد سود گل گهر خواهد شد. گل گهر همچنین ایجاد خطوط فولاد‌سازی را نیز در دستور کار دارد.

در گروه سرمایه‌گذاری دیروز نماد سرمایه‌گذاری ملت در آستانه سقوط به زیر مرز ۴۰۰ ریال برای دقایقی متعادل شد.

در این گروه گزارش تحقق سود توکا فولاد با پیش‌بینی تقسیم سود قابل‌ملاحظه‌ای همراه شده است.

در گروه مالی امروز پذیره‌نویسی سهام بانک پاسارگاد در دو نماد ویژه سهامداران سابق و سپرده‌گذاران و نماد مربوط به معامله‌گران عادی آغاز خواهد شد.

در مجموع بازار دیروز بازاری مثبت، اما در انتظار بود که در آن شاخص با ۷۹ واحد رشد باردیگر به بالای مرز ۱۸ هزار واحد بازگشت. از ۱۹۲ نمادی که دیروز به روی تابلو رفتند ۹۷ نماد با کاهش قیمت و ۹۳ نماد با رشد ارزش همراه شد. ارزش معاملات نیز به ۸/۲۸ میلیارد تومان رسید که ۴/۳۴ درصد آن را معامله یک بلوک ۲۴ میلیون سهمی بانک کارآفرین تشکیل داد.