گروه بورس - شرکت باما دلایل افزایش ۳۷۳ ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را اعلام کرد. بنابر گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، باما درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ یک هزار و ۱۳۹ ریال پیش‌بینی کرده که ۳۸ درصد آن را تا پایان شهریورماه پوشش داد. باما در حالی با افزایش ۲۳۳ درصدی ۴۲۹ ریال سود برای هر سهم محقق کرده که طی مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۲۹ ریال سود محقق کرده بود.

این در حالی است که شرکت باما در تاریخ ۳۱ تیرماه مبلغ ۷۶۶ ریال سود اعلام کرده بود که دلایل تغییر را ناشی از افزایش فروش، تغییر قیمت تمام‌شده و افزایش سود سرمایه‌گذاری‌ها عنوان کرده است.

تغییر پیش‌بینی فروش ۶ ماهه دوم ناشی از افزایش نرخ فروش با توجه به نرخ جهانی در بازار بین‌المللی است که ۹۰ درصد سود باما را افزایش داده است.

از سوی دیگر تغییر قیمت تمام‌شده و افزایش هزینه توزیع و فروش (هزینه صادرات) سود را به میزان ۳۹ درصد کاهش داده و افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها منجر به افزایش ۴۹ درصد سود باما شده است.

هیات‌مدیره باما در نظر دارد معادل ۸۵ درصد سود خالص پیش‌بینی شده را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. این در حالی است که در اطلاعات ارسالی ۳۱ تیرماه شرکت پیشنهاد هیات‌مدیره را معادل ۵۰ درصد سود خالص اعلام کرده بود.