گروه بورس - ۹ شرکت از گروه کانی‌های غیرفلزی گزارش‌های ۶ ماهه نخست سال را منتشر کردند. بر این اساس کاشی‌های حافظ، اصفهان، سینا، نیلو، تکسرام، پارس، سعدی، صنایع خاک چینی ایران و گرانیت بهسرام شرکت‌هایی از گروه کاشی و سرامیک هستند که عملکرد دوره منتهی به شهریور امسال را به بازار ارائه کرده‌اند. کاشی حافظ

کاشی حافظ در راستای افزایش در پیش بینی بودجه امسال طی عملکرد ۶ ماهه خود نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش بود.به این ترتیب درآمد حاصل از فروش ۶ ماهه شرکت با ۱۸ درصد افزایش و سود محقق‌شده هر سهم نیز با ۴۵ درصد افزایش مواجه شده است. کاشی حافظ درآمد هر سهم امسال را با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص، مبلغ ۳۶۷ ریال پیش‌بینی کرده که ۶ ماهه ۱۷۵ ریال آن را محقق کرد.

کاشی سینا

کاشی سینا اعلام کرده به دلیل به تعویق افتادن راه‌اندازی پروژه و عدم‌دستیابی به تولید و فروش موردنظر پیش‌بینی سال‌ منتهی به ۲۹ اسفند تجدید ارائه شده است. همچنین رقم مالیات پرداختی شرکت نیز اصلاح شد.کاشی سینا درآمد هر سهم امسال را به طور خالص مبلغ ۶۸۴ ریال پیش‌بینی کرده که با تحقق ۴۰۱ ریال سود به ازای هر سهم مواجه شده است.بر این اساس عملکرد ۶ ماهه این شرکت پوشش ۵۳ درصدی فروش و تحقق ۵۹ درصدی سود هر سهم را نشان می‌دهد.

«کخاک»

صنایع خاک چینی ایران در حالی پیش‌بینی درآمد هر سهم را مبلغ یک هزار و ۳۵۱ ریال پیش‌بینی کرده که با توجه به هدف یارانه‌ها تاثیر ناشی از افزایش نرخ حامل‌های انرژی را در پیش‌بینی خود در نظر نگرفته است.

این در حالی است که شرکت توانست ۶۳۹ ریال سود هر سهم را تا پایان شهریورماه کنار بگذارد. همچنین «کخاک» با کسب ۶۶ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش معادل ۵۰ درصد فروش خود را پوشش داد.

گرانیت بهسرام

مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده زیان انباشته گرانیت بهسرام در پایان سال‌مالی منتهی به اسفندماه ۸۷ مبلغ ۶۹ میلیارد ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۹۲۲ ریال و معادل ۹۲ درصد سرمایه شرکت) است؛ بنابراین شرکت مشمول مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال‌مالی منتهی به اسفند را در ۲۴ شهریور مبلغ ۱۰۷ ریال اعلام کرده بود. گرانیت بهسرام طی ۶ ماه نخست امسال توانست ۵۴ درصد سود هر سهم و ۳۵ درصد از بودجه فروش خود را پوشش دهد.

کاشی اصفهان

کاشی اصفهان در عملکرد ۶ ماهه توانست ۳۳ ریال سود برای هر سهم محقق کند.

این در حالی است که شرکت در دوره مشابه سال قبل ۲۳ ریال زیان پوشش داده بود. از سوی دیگر کاشی اصفهان تا پایان شهریورماه مبلغ ۱۸۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد که ۴۳ درصد بودجه فروش را محقق کرد. پیش‌بینی عملکرد امسال کاشی اصفهان در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۵۶ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۷۷ درصد افزایش، سود عملیاتی مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۹ درصد افزایش نشان می‌دهد که کاهش هزینه‌های جذب‌نشده تولید از دلایل تغییرات بودجه است.

کاشی نیلو

کاشی نیلو طی نیمه نخست امسال با ۱۳۷ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توانست مبلغ ۳۲۹ ریال سود برای هر سهم محقق کند.

این در حالی است که درآمد هر سهم کاشی نیلو مبلغ ۵۶۹ ریال پیش‌بینی شده است.

کاشی تکسرام

پیش‌بینی عملکرد امسال کاشی تکسرام در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش رفته ۲۷ درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۶ درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال افزایش را نشان می‌دهد.این در حالی است که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، زیان انباشته شرکت در پایان سال‌مالی ۸۸ مبلغ ۳۵ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال (مبلغ ۷۰۳ ریال به ازای هر سهم و معادل ۷۰ درصد سرمایه) است و مشمول مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است.از سوی دیگر کاشی تکسرام با پوشش ۲۲ درصدی از پیش‌بینی سود ۱۸۴ ریالی برای هر سهم تا پایان شهریورماه مواجه شده است.

کاشی سعدی

کاشی سعدی پیش‌بینی تقسیم سود امسال را ۲۸۲ ریال اعلام کره است.این شرکت درآمد هر سهم امسال را به طور خالص ۵۰۲ ریال پیش‌بینی کرده که تا پایان شهریورماه ۵۰ درصد سود هر سهم را پوشش داده است.

کاشی پارس

کاشی پارس در مقایسه با سایر شرکت‌های این گروه پوشش کمتری در عملکرد ۶ ماهه داشته است، به طوری که با پوشش ۹۶ ریالی معادل ۲۲ درصد از سود هر سهم امسال را پوشش داده است. همچنین شرکت به مبلغ ۱۰۴ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش طی این مدت دست یافته است.