گروه بورس- داروسازی کوثر در عملکرد ۶ ماهه۲۴ درصد درآمد حاصل از فروش و ۵ درصد پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، داروسازی کوثر بازار رقابتی حاکم بر دارو و نیز درخواست شرکت‌های پخش از شرکت‌های تولیدکننده برای فروش محصولات با اعطای تسهیلات بیشتر، عدم کشش بازار آنتی بیوتیک در ۶ ماه اول سال جاری و عدم اجرای درخواست‌های اولیه شرکت‌های پخش که بودجه سالانه شرکت براساس آنها تنظیم شده را از دلایل اصلی پوشش پایین در دوره ۶ ماهه شرکت عنوان کرده است.

از سوی دیگر افزایش هزینه‌های مالی بابت عدم وجود نقدینگی و دریافت تسهیلات از بانک‌ها است که در مجموع باعث افزایش هزینه مالی در پیش‌بینی سال شد. در ضمن کاهش میزان عددی فروش باعث کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته شده است.

این در حالی است که داروسازی کوثر درآمد هر سهم امسال را با ۱۸۰ میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ ۴۰۷ ریال پیش‌بینی کرده است؛ اما در عملکرد ۶ ماهه با کاهش ۸۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

مواجه شد.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ ۲۰۰ ریال را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند. شرکت قبلا پیشنهاد هیات‌مدیره در خصوص تقسیم سود را ۲۸۷ ریال اعلام کرده بود.