گروه بورس- معاملات بورس آتی در آغاز هفته جاری شاهد معاملات هیجانی از سوی فعالان بازار بود.

به گزارش خبرنگار ما، بورس آتی دیروز در حالی شاهد معامله ۳۷ قرارداد بود که ۳۰ نماد «فملی» دی و اسفند صدرنشین معاملات دیروز بودند. یک قرارداد «وکار» دی‌ماه و ۶ قرارداد «وغدیر» آبان‌ماه دیگر نمادهای معامله شده دیروز بورس آتی بودند. به نظر می‌رسد همزمان با آغاز هفته مثبت و رشد بیش از ۱۰۰ واحدی شاخص بورس اوراق بهادار، معاملات بورس آتی نیز تحت تاثیر قرار گرفت تا رشد ۴ درصدی را برای سه نماد به همراه داشته باشد. این در حالی است که در قراردادهای آبان‌ماه به جز «وغدیر» آبان‌ماه با وجود عرضه و تقاضای خرید و فروش هیچ معامله‌ای صورت نگرفت. بنابراین گزارش ارزش معاملات دیروز بورس آتی به مبلغ یک میلیارد و ۸ میلیون و ۹۴۲ هزار ریال رسید. دیروز «فملی» دی و اسفند شاهد افزایش ۴ درصدی بودند که به ترتیب موجب افزایش ۳۵۹ و ۳۷۴ ریالی قیمت‌های تسویه در این نمادها شد.
بر این اساس قیمت‌های تسویه این نمادها به 9 هزار و 333 ریال و 9 هزار و 724 ریال رسیدند. همچنین افزایش 156 ریالی در نماد «وکار» دی‌ماه قیمت تسویه این نماد را به 4 هزار و 74 ریال رساند. قیمت تسویه «وغدیر» آبان‌ماه نیز با 50 ریال افزایش در مبلغ سه هزار و 200 ریال بسته شد.
هرچند پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که معاملات قراردادهای آبان‌ماه در این هفته رونق یابد؛ اما به نظر می‌رسد احتیاط معامله‌گران در این نمادها همچنان تا تعیین تکلیف نهایی ادامه دارد تا جایی که خریداران و فروشندگان تصمیم به تحویل قراردادها یا خروج از این نمادها قبل از سررسید بگیرند.