گروه بورس - بازار آتی روز گذشته با معامله 64 قرارداد همچنان روز پرکاری را تجربه کرد تا در روزی که شاخص بورس اوراق بهادار منفی بود، بورس آتی مورد توجه معامله‌گران باشد.

به گزارش خبرنگار ما، در حالی که تمامی قراردادهای معامله شده بازار آتی با نوسان مثبت و افزایش قیمت همراه بودند، اما همچنان بین قیمت‌های پیشنهادی خرید و فروش فاصله زیادی وجود دارد. بر این اساس ارزش معاملات دیروز بورس آتی به مبلغ یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون و ۳۳۳ هزار ریال رسید که «فملی» دی و اسفندماه بیشترین ارزش و تعداد معاملات را از آن خود کردند. معامله ۳۰ قرارداد «فملی» دی‌ماه به نوسان ۱/۲ درصدی قیمت این نماد منجر شد که قیمت تسویه آن را به مبلغ ۹ هزار و ۲۳۸ ریال رساند. همچنین با افزایش ۱۰۶ ریالی قیمت تسویه «فملی» اسفندماه به ۹ هزار و ۵۱۹ ریال رسید. به این ترتیب «فملی» همچنان صدرنشین بورس آتی است.
از سوی دیگر معامله‌گران دیروز معامله یک قرارداد «وکار» دی و اسفندماه را شاهد بودند. این دو نماد به ترتیب با 60 و 43 ریال افزایش قیمت مواجه شدند و قیمت‌های تسویه این قرارداد به ترتیب در مبالغ 4 هزار و 210 ریال و 4 هزار و 444 ریال بسته شدند. «اخابر» اسفندماه نیز دیروز با معامله 5 قرارداد به کار خود پایان داد؛ بنابراین نوسان مثبت 4/0 درصدی قیمت «اخابر» اسفندماه، قیمت این نماد را به مبلغ سه هزار و 12 ریال افزایش داد. این در حالی است که «وغدیر» پس از اینکه محور معاملات روز یکشنبه بورس آتی بود، دیروز را بدون معامله سپری کرد.