گروه بورس - تراکتورهای سنگین تولیدی در شرکت تراکتورسازی ایران جایگزین محصولات وارداتی این نوع محصولات می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرعامل این گروه صنعتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تقاضا و نیاز بازار داخلی تولید سه نوع تراکتور سنگین در دستور کار تولید تراکتورسازی ایران قرار دارد.

مهندس ابوالفتح ابراهیمی افزود: تراکتورهای دو دیفرانسیل سنگین ۱۳۰-۱۵۰و۱۸۰ اسب بخار از جمله این تولیدات هستند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۴ درصد نیاز بازار کشور به انواع تراکتورها توسط مجموعه تراکتورسازی ایران تامین می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تراکتورسازی در زمینه تولید تراکتورهای سنگین فعالیتی نداشته ۶ درصد بازار داخلی نیز مربوط به این نوع تراکتورها است.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: با تولید تراکتورهای سنگین که بالای ۱۳۰ اسب بخار توان دارند دیگر نیازی به واردات تراکتور از خارج از کشور نباشد و در این زمینه شاهد خودکفایی کامل باشیم.

عضو هیات‌مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ورود تراکتورهای سنگین به بازار را زمینه‌ساز افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور عنوان کرد. ابراهیمی در مورد تولیدات فعلی خطوط تولید تراکتورسازی گفت: در حال حاضر ۱۲ نوع تراکتور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شامل تراکتورهای MF۲۸۵،MF۳۹۹، ITM ۲۹۹، ITM۸۰۰در دو نوع تک و دو دیفرانسیل، ITM۲۴۰ و ۳ نوع تراکتور باغی تولید و به بازارهای نیاز داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: منحنی تقاضا برای تولیدات تراکتورسازی ایران هم در بخش صادرات و هم در فروش داخلی بیشتر به سمت MF۲۸۵ تک دیفرانسیل سوق دارد.