گروه بورس - شرکت فیبر ایران پیش‌بینی سود هر سهم امسال را افزایش داد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، این شرکت سود هر سهم امسال را ۶۴۵ ریال پیش‌بینی کرده است. این پیش‌بینی در تاریخ‌های ۲۶ اردیبهشت‌ماه و ۲۵ تیرماه ۸۹ مبلغ ۲۵۸ ریال اعلام شده بود.

«چفیبر» در نیمه اول امسال ۱۶۵ ریال پیش‌بینی سود خود را معادل ۲۶ درصد محقق کرد.

این شرکت برای امسال ۶۹ میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش پیش‌بینی کرد که ۳۷ میلیارد ریال آن معادل ۵۴ درصد را در نیمه نخست امسال به تحقق رساند.

شرکت از ۱۵ میلیارد ریال سود ناخالص پیش‌بینی شده برای امسال مبلغ ۹ میلیارد ریال معادل ۵۷ درصد را تا پایان شهریورماه پوشش داد.

فیبر ایران سود عملیاتی امسال را ۸ میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که ۵۶ درصد این پیش‌بینی معادل ۴ میلیارد ریال شش ماهه محقق شد.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به ۹ اسفندماه ۸۹ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۷ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۱۴ درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۲ درصد کاهش، هزینه‌های مالی ۳۲ درصد کاهش و سود خالص پس از کسر مالیات

به میزان ۶ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال افزایش را نشان می‌دهد.

خالص درآمد (هزینه)های متفرقه، به مبلغ ۶ میلیارد و ۳۴۷ میلیون ریال (معادل با ۶۳ درصد از سود (زیان) خالص پس از کسر مالیات و مبلغ ۴۰۷ ریال به ازای هر سهم) است. شرکت جزئیات آن را درآمد حاصل از فروش دارایی‌های ثابت عنوان کرده است.

هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد ۱۰ درصد از سود خالص را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۸۹ پیشنهاد کند. (شرکت در اطلاعات قبلی عنوان کرده بود در نظر دارد مبلغ ۲۰ ریال برای تقسیم به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۸۹ پیشنهاد دهد.)