بورس - مهتاب رحمتعلی: حضور همراه اول در فرابورس دیگر نمادهای این بازار را منفی کرد.

بنابراین گزارش دیروز همزمان با عرضه سهام همراه اول، سهام تمام شرکت‌های حاضر در فرابورس با تغییرات منفی همراه شدند.
بر این اساس شرکت‌های «بیمه دی» و «عمران و توسعه شاهد» صف‌های فروش را تجربه کردند. بیمه دی که شاهد بیش از سه میلیون صف فروش بود بالاترین ارزش معاملات را پس از همراه اول به میزان 5 هزار و 645 میلیون ریال به خود اختصاص داد.
شرکت «عمران و توسعه شاهد» نیز با ۴۳۵ میلیون ارزش معامله در روز گذشته ۲۸۳ هزار صف فروش داشت. بنابراین گزارش ۱۱۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۹۲ سهمی به ارزش سه هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال در فرابورس معامله شد که سه هزار و ۹۵۸ میلیارد ریال آن متعلق به همراه اول بود.
در همین حال عرضه دو درصدی سهام شرکت فرابورس به دلیل رقابت بالای سهامداران، تا یک هزار و 825 ریال رشد قیمت را تجربه کرد و به همین دلیل بدون هیچ معامله‌ای ادامه رقابت به امروز موکول شد.
بانک گردشگری در فرابورس
از سوی دیگر مجمع هیات موسس بانک گردشگری نیز روز گذشته برگزار شد. در مجمع مزبور که با حضور 93 درصد سهامداران این شرکت تشکیل شد، اساسنامه شرکت تصویب و اعضای هیات‌مدیره انتخاب شدند.
جهانگیری، رییس این مجمع با ارائه گزارشی از روند فعالیت بانکی در دو سال گذشته گفت: در دو ماه باقیمانده تا پایان امسال ۲۰ شعبه این بانک تاسیس خواهد شد. وی تصریح کرد: سهام این بانک در دو ماه آینده وارد فرابورس خواهد شد. جهانگیری، هدف از تاسیس بانک گردشگری را رقابت با بانک‌های خارجی از مرزها دانست و اضافه کرد: به همین دلیل سال‌مالی این بانک همزمان با سال میلادی است.
بازار اوراق مشارکت
بنابراین گزارش در بازار اوراق مشارکت فرابورس نیز گواهی سپرده بانک کشاورزی، گواهی سپرده سعدی و مشارکت ایران شرق معامله شد که بیشترین حجم این معاملات به ارزش ۱۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال متعلق به گواهی سپرده کشاورزی بود.