گروه بورس - پیش‌بینی سود هر سهم گروه تولیدی مهرام با کاهش ۲۳۹ ریالی روبه‌رو شد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، مهرام درآمد هر سهم امسال را با ۳۵ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۵۰۴ ریال پیش‌بینی کرده است. این در حالی است که مهرام در ۲۷ مهرماه سود هر سهم را مبلغ ۷۴۳ ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل اخیر، افزایش نرخ مواد اولیه و عدم‌امکان افزایش نرخ محصولات عنوان شده است.

شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۴۰۰ ریال به ازای هر سهم برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال‌مالی ۸۹ پیشنهاد کند.

شایان‌ذکر است در ۲۸ مهرماه سود پیشنهادی هیات‌مدیره به مجمع ۵۰۰ریال اعلام شده بود. بر این اساس تا پایان شهریورماه مهرام برای هر سهم مبلغ ۳۶۹ سود کنار گذاشت و ۷۳ درصد سود هر سهم را محقق کرد. از سوی دیگر مهرام با کسب ۳۴۵ میلیارد و ۷۹۴ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش، معادل ۴۸ درصد بودجه فروش امسال را پوشش دهد.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۹ مهرام در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی ۸۸ به ترتیب فروش دو درصد کاهش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۵ درصد افزایش، سود عملیاتی ۵۷ درصد کاهش، هزینه‌های مالی ۱۰ درصد کاهش و سود خالص ۴۹ درصد کاهش یافته است. شرکت دلایل آن را افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش اخذ تسهیلات و احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌مالی ۸۸ عنوان کرده است.