گروه بورس - شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن، با نماد «بالاس» پیش‌بینی سود هر سهم خود را با ۲۵۱ ریال افزایش اعلام کرد. شرکت بالاست که خود را برای عرضه در فرابورس آماده می‌کند، ضمن ارسال صورت‌های مالی ۶ ماهه از تعدیل سود هر سهم امسال خبر داده است. «بالاست» در حالی درآمد هر سهم امسال را با سرمایه ۳۸ میلیارد و ۵ میلیون ریال به طور خالص مبلغ ۹۴۱ ریال پیش‌بینی کرده که در مردادماه، سود هر سهم شرکت ۶۹۰ ریال اعلام شده بود، اما شرکت دلایل تغییر و افزایش سود هر سهم را عنوان نکرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال بالاست در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از ارائه فروش و ارائه خدمات ۵ درصد کاهش، بهای تمام‌شده فروش و خدمات ارائه‌شده ۷ درصد کاهش، سود عملیاتی معادل ۱۱ درصد افزایش و سود خالص معادل ۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این در حالی است که در عملکرد دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۸۹ نرخ مالیات ۲۵ درصد فرض شده است که در صورت عرضه سهام شرکت تا پایان سال‌جاری، شرکت مشمول نرخ مالیات ۷۵/۲۳ درصد خواهد شد و در نتیجه مبلغ مالیات ارائه شده در عملکرد ۶ ماهه تغییر خواهد یافت.

هیات‌مدیره در نظر دارد معادل ۴۰ درصد از سود سال ۸۹ را برای تقسیم به مجمع عمومی پیشنهاد کند.

از سوی دیگر بالاست در عملکرد ۶ ماهه برای هر سهم مبلغ ۵۰۲ ریال سود کنار گذاشت که با افزایش ۲۲ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل معادل ۵۳ درصد بودجه امسال را پوشش داده است. از سوی دیگر درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات شرکت تا پایان شهریورماه امسال به مبلغ ۲۰۰ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال رسید که ۴۷ درصد بودجه امسال شرکت را محقق کرد.