گروه بورس - «ایران یاسا تایر و رابر» پیش‌بینی سود هر سهم امسال را افزایش داد. به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم امسال را دو هزار و ۴۲۱ ریال پیش‌بینی کرده است.

این پیش‌بینی در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه و ۱۰ مردادماه ۸۹ مبلغ یک هزار و ۷۲۷ ریال اعلام شده بود.

«پاسا» در نیمه اول سال ۸۹ توانست یک هزار و ۶۳۹ ریال از پیش‌بینی سود هر سهم را معادل ۶۸ درصد محقق کند.

شرکت فروش امسال را ۷۱۶ میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که ۳۶۶ میلیارد ریال آن معادل ۵۱ درصد را تا شهریورماه به تحقق رساند.«پاسا» از پیش‌بینی ۱۶۵ میلیارد ریالی سود ناخالص برای امسال، ۱۰۰ میلیارد ریال معادل ۶۱ درصد را شش ماهه محقق کرد.همچنین از ۱۴۳ میلیارد ریال پیش‌بینی سود عملیاتی نیز ۸۸ میلیارد ریال آن در نیمه اول سال به تحقق رسید.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۹ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۲۰ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۲۷ درصد افزایش، سود عملیاتی ۲ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد به ازای هر سهم مبلغ یک هزار و ۶۹۵ ریال (۷۰ درصد سود خالص) را برای تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال‌مالی ۸۹ پیشنهاد کند. شرکت در اطلاعیه ۱۰ مردادماه ۸۹، اعلام کرده بود که هیات‌مدیره در نظر دارد ۸۰ درصد سود خالص (۱.۳۸۲ ریال به ازای هر سهم) سال‌مالی ۸۹ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد دهد.