گروه بورس - شرکت نوسازی و ساختمان تهران پیش‌بینی سود هر سهم سال‌مالی منتهی به پایان شهریورماه ۹۰ را کاهش داد.به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم سال مزبور را ۲۲۰ ریال اعلام کرده است. «ثنوسا» در سه ماه نخست سال، ۲۶ ریال زیان به ازای هر سهم خود محقق کرد. پیش‌بینی سود شرکت در تاریخ ۳۱ مردادماه و ۱۵ شهریورماه ۸۹ مبلغ ۲۴۲ ریال اعلام شده بود. بنابر این گزارش شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال‌مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۸۹ را در تاریخ ۳ شهریورماه ۸۸ مبلغ ۳۵۰ ریال، در تاریخ‌های ۳۰ فروردین‌ماه و ۲۲ خردادماه ۸۹ مبلغ ۳۱۵ ریال و در تاریخ ۲۷ مردادماه ۸۹ مبلغ ۲۵۵ ریال اعلام کرده بود که مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده تنها ۱۷۴ ریال از این پیش‌بینی محقق شد.

روند سودآوری شرکت در طول چند سال گذشته منفی بوده به طوری که در سال‌مالی ۸۷ توانست ۳۶ تومان سود محقق کند و این رقم در سال‌مالی ۸۸ به ۳۳ تومان و در سال‌مالی ۸۹ به ۱۷ تومان کاهش یافت.

همچنین شرکت در سه ماه نخست سال‌مالی منتهی به پایان آذرماه ۸۹ توانسته بود به یک ریال سود دست یابد. این در حالی است که امسال طی دوره مشابه زیان ۲۶ ریالی برای هر سهم خود کنار گذاشت.«ثنوسا» فروش امسال را ۱۹۸ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که ۷۷ میلیارد ریال معادل ۳۹ درصد آن را سه ماهه به تحقق رسانده است. در همین حال سود عملیاتی شرکت نیز ۹ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در سه ماه نخست سال شرکت موفق شده بیش از این پیش‌بینی را معادل ۱۱ میلیارد ریال به تحقق برساند. در همین حال هزینه‌های مالی شرکت ۸۴ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۲۰ میلیارد ریال آن در سه ماه نخست سال محقق شده است. براساس این گزارش دلیل تغییر اطلاعات پیش‌بینی شده سال ۹۰ شرکت نسبت به اطلاعیه قبلی، پیشرفت کار پروژه‌ها در طی دوره محدود گزارش و تغییرات فروش است. همچنین دلایل تغییرات هزینه‌های اداری و تشکیلاتی اغلب افزایش هزینه‌های ستادی و ۲۰ درصد افزایش طبق تورم سالانه است و مبلغ سایر درآمدها در سال مورد گزارش وصول نخواهد شد.