گروه بورس - امروز در حالی آخرین روز معاملاتی «وکار»، «وپارس»، «خساپا» و «کچاد» است که «وکار» ۳۷، «وپارس» ۱۶ و «کچاد» ۹ موقعیت باز دارند. «خساپا» اما بدون هیچ موقعیت بازی تنها ماند.

به گزارش خبرنگار ما با به پایان رسیدن دوره معاملاتی این چهار نماد، پرونده قراردادهای اسفندماه بسته می‌شود.

بر همین اساس طی دو روز گذشته و امروز ۱۲ نماد اسفندماه به کار خود پایان می‌دهند. دیروز «فملی» اسفند در حالی به آخرین روز معاملاتی رسید که با ۲۲۰ موقعیت باز وارد دوره تسویه شد.همچنین «فولاد» اسفندماه با وجود ۲۳ خریدار و ۱۵ موقعیت باز، بدون هیچ معامله‌ای به دوره تسویه وارد شد. «وغدیر» نیز با ۸۱ موقعیت باز و «ومعادن» با دو موقعیت باز به دوره تسویه رسیدند.

در میان چهار نماد مزبور تنها «فملی» شاهد معامله ۲۰ قرارداد به ارزش ۶۹۰ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال بود.

قیمت تسویه این نماد روز گذشته با ۱۰۰ ریال کاهش معادل ۱۱ هزار و ۵۰۸ ریال بود.

همچنین «فملی» شهریور با دو قرارداد معامله شده و «فملی» اردیبهشت با ۸ قرارداد معامله شده به ترتیب هر کدام با تجربه ۱۰۰ و ۱۹۷ ریالی کاهش قیمت تسویه روبه‌رو بودند.

«فولاد» اردیبهشت تنها نمادی است که با ۵ قرارداد معامله‌شده، رشد قیمت ۱۰۲ درصدی را تجربه کرد.

معاملات این نماد در حالی صورت گرفت که با ۲۰ تقاضای خرید، ۱۹ موقعیت باز را دارد. معاملات روز گذشته بورس آتی با دادوستد ۳۵ قرارداد به ارزش یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۵۶۲ هزار ریال به پایان رسید.

نکول ۶۳ موقعیت خرید «اخابر»

در همین رابطه دبیر کارگروه معاملات آتی در خصوص روند تسویه قراردادهای اسفند «اخابر» گفت: این نماد در حالی با ۲۱۲ موقعیت باز وارد دوره تسویه شد که ۶۵ خریداری که موقعیت باز داشتند طی زمان تعیین شده روز گذشته نکول کرده و مبالغ موردنیاز را پرداخت نکردند.

تاج‌آبادی همچنین افزود: امروز آخرین روز معاملاتی «وپارس»، «وکار»، «کچاد» و «خساپا» است و این در حالی است که «وپارس» دارای ۱۶ و «وکار» دارای ۳۷ موقعیت باز است و در صورتی که نماد «وکار» طی معاملات امروز بازگشایی نشود، تسویه این قرارداد براساس آخرین قیمت تسویه به صورت نقدی و نه فیزیکی صورت خواهد گرفت. وی همچنین تاکید کرد: معامله‌گران آتی درخصوص قراردادهای تیرماه به هیچ عنوان نگران برگزاری مجامع نباشند و با توجه به پیش‌بینی‌های خود اقدام به انجام معامله کنند، چراکه سود تقسیم شده در مجامع شرکت‌ها از آخرین قیمت تسویه قبل از توقف نماد کسر می‌شود و این قیمت مبنای سود و زیان موقعیت‌های باز مشتریان در مقایسه با اولین قیمت تسویه بعد از بازگشایی نماد خواهد بود.