فارس- رییس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: با ادغام وزارتخانه‌ها می‌توانیم شاهد اجرای هر چه بهتر تحول اقتصادی در بخش خصوصی باشیم. حمیدرضا فولادگر با بیان این مطلب اظهار داشت: ادغام وزارتخانه‌ها در‌ ماده ۵۳ برنامه توسعه پنجم را سال گذشته در کمیسیون تلفیق قرار دادیم تا با کاهش حجم دولت، شاهد نظم سیاسی و اقتصادی در سازمان‌های کشور شویم.

وی افزود: بخش خصوصی در‌ سند چشم‌انداز‌ ۲۰ ساله جایگاه ویژه‌ای دارد و بار اصلی نیرو و‌ چرخ عظیم اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون حضور به موقع مقام معظم رهبری، ادغام وزارتخانه‌ها در‌هاله‌ای از ‌اختلاف نظر‌ها به سر می‌برد، اما با دستور‌ به موقع ایشان این دغدغه به سادگی برطرف شد.

وی با اشاره به طرح‌های تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها که از قوانین اصل ۴۴ قانون اساسی است، تاکید کرد: افزایش حضور فعال بخش خصوصی‌، چرخ‌های پیشرفت ایران در سند چشم انداز محسوب می‌شود.

فولادگر‌ با بیان اینکه سال۱۳۹۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، بیان داشت: ما در ابتدای راه جهش اقتصادی در بخش خصوصی بوده و این طرح بزرگ با کارهای دولت به تنهایی محقق نمی‌شود و نیازمند همکاری

سه قوه است.

وی تصریح کرد: کشور به قانون‌های جدید در زمینه تحول اقتصادی در بخش خصوصی نیازی ندارد و با همان قانون‌های موجود به شرط اصلاح دقیق و به‌کارگیری صحیح آن به دست مسوولان اجرایی برای تحقق اهداف چشم‌انداز سال ۱۴۰۴به موفقیت خواهیم رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رکود بازار جهانی و تحریم‌های یک جانبه غرب افزود: با وجود فشارها و تحریم‌های شدید غرب در این۳۳ سال پس از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های اقتصادی در کشور بوده‌ایم.

وی گفت: جهاد اقتصادی در وزارتخانه‌های ادغام شده زمانی محقق خواهد شد که در کار، علاوه بر سرعت، برنامه‌ریزی صحیحی نیز وجود داشته باشد.

فولادگر با اشاره به اینکه ترکیه در حال سبقت گرفتن رشد اقتصادی و جذب سرمایه خارجی نسبت به ایران است، ادامه داد: این مساله در رسیدن به اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، مانند زنگ خطری برای وزیر جدید وزارتخانه صنایع و ‌بازرگانی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای وزارتخانه‌های ادغام شده با تصویب و ‌اجرای ‌صحیح و‌ دقیق برنامه‌های اقتصادی می‌توانند ۲۰سال عقب ماندگی ایران را به سرعت جبران کنند.

ادغام تاثیر منفی بر بورس ندارد

در این زمینه یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ادغام وزارتخانه‌ها تاثیراتی بر بازار سرمایه می‌گذارد که بالطبع آن قراردادها و روابط موجود دستخوش تغییراتی خواهد شد، اما این موارد تنها به منزله تاثیر منفی بر بازار سهام نیست.

مهدی خادمی در گفت‌وگو با سنا افزود: به طور حتم ادغام و تاثیر گذاری وزارتخانه‌ها بر بازار سرمایه منوط به گذر زمان است.

وی تصریح کرد: ادغام وزارتخانه‌های بزرگ، بازار سرمایه را تحت‌شعاع قرار می‌دهد، اما این امر به منزله تاثیر منفی بر این بازار نیست.

کارشناس بازار سرمایه در بخش دیگری از اظهارات به سهامداران توصیه کرد با انتشار اخبار مختلف در این رابطه، دچار تشویش و نگرانی نشوند و تحت تاثیر قرار نگیرند.

خادمی اظهار داشت: بدون شک متولیان امر با بررسی تمامی جوانب، موضوع ادغام وزارتخانه‌ها را اجرا خواهند کرد.