حضور قدرتمند خریداران در آتی

گروه بورس- بازار آتی اولین روز کاری هفته جاری را با حضور قدرتمند خریداران آغاز کرد. به گزارش خبرنگار ما، در معاملات روزگذشته معامله‌گران شاهد اقبال مثبت به سهام فلزی از سوی معامله‌گران نقدی بودند که همین اتفاق در بازار آتی تکرار شد. به این ترتیب نمادهای فلزی بازار به خصوص «فملی» و «فولاد» شاهد حضور قدرتمند خریداران بودند. در کنار نمادهای فلزی، «اخابر»، «وغدیر»، «ومعادن»، و «شخارک» نیز روز پرطرفداری داشتند؛ گرچه معامله‌ای در این نمادها صورت نگرفت، اما خریداران توجه ویژه‌ای نیز به این نمادها داشتند.

در همین حال در معاملات دیروز بازار آتی «فملی» شهریورماه معامله ۱۶۱ قرارداد رکورد جدیدی را ثبت کرد، به نحوی که ارزش معاملات دیروز «فملی» شهریورماه به مبلغ ۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۱۷۷ هزار ریال رسید. همچنین «فملی» تیرماه با معامله ۶۳ قرارداد به ارزش۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۸۳۸ هزار ریال در جایگاه دوم ایستاد. بنابراین گزارش «فملی» شهریورماه با نوسان مثبت ۴ درصدی و افزایش ۶۱۶ ریالی در قیمت ۱۶ هزار و۱۹ ریال تسویه شد.

این در حالی است که همچنان ۳۳ تقاضای خرید در این نماد باقی ماند. افزون بر این، «فملی» تیرماه با نوسان مثبت ۴ درصد و رشد ۵۸۲ ریالی در قیمت تسویه ۱۵ هزار و ۱۴۲ ریال بسته شد. در همین حال «وغدیر» شهریورماه با دو قرارداد معامله شده رشد ۱۹۰ ریال را تجربه کرد. این نماد در حالی با ۱۸ تقاضای خرید به کار خود پایان داد که در قیمت ۴۹۴۰ ریال تسویه شده است.

«فولاد» شهریور نیز دیگر نماد معامله شده دیروز بود که با یک قرارداد معامله شده تجربه نوسان مثبت ۹۸/۲ را داشت. بر این اساس قیمت تسویه «فولاد» شهریور در قیمت ۳۵۲۶ ریال بسته شد.

به این ترتیب بازار آتی دیروز با معامله ۲۲۷ قرارداد به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۹۴۲ هزار ریال به کار خود پایان داد.