گروه بورس - شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان سرمایه خود را افزایش می‌دهد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «غشصفا» در نظر دارد پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس، سرمایه خود را معادل ۱۵درصد سرمایه فعلی از محل سود انباشته افزایش دهد.

این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ۸۶ با سرمایه ۸۴میلیارد ریال مبلغ ۴۶۵ ریال پیش‌بینی کرده است. هیات‌مدیره قصد دارد در مجمع عمومی سالانه پیشنهاد مبلغ ۲۷میلیارد و ۷۲۰میلیون ریال (معادل ۳۳۰ ریال به ازای هر سهم) را ارائه دهد.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۰۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۳درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییر را به‌طور عمده ناشی از افزایش مقدار تولید و نرخ فروش، تغییر در ترکیب فروش، افزایش در نرخ خرید مواد اولیه، افزایش هزینه‌ها، افزایش در تسهیلات دریافتی، کاهش درآمدهای متفرقه ناشی از کاهش سود سپرده‌های بانکی و فروش ضایعات اعلام کرده است.

پیش‌بینی فروش امسال پگاه اصفهان برابر رقم، ۷۶۵میلیارد و ۶۰۱میلیون ریال است.

سود عملیاتی و سود ناخالص این شرکت نیز هر یک برابر ۵۱میلیارد و ۱۵۶میلیون ریال و ۷۸میلیارد و ۳۹۰میلیون ریال برای سال مالی جاری در نظر گرفته شده است.