«فجر» به هر سهم ۲۰ریال سود نقدی داد

گروه بورس- مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع گالوانیزه فجر سپاهان (سهامی‌عام) روز پنج‌شنبه دهم خردادماه سال‌جاری در محل این کارخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع «فجر» با حضور اکثریت صاحبان سهام رسمیت یافت و مرتضی علی‌اکبری به نمایندگی از سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ریاست مجمع را عهده‌دار شد، بهزاد فضل‌الهی از سوی شرکت فولاد میتل و فاطمه سادات هاشمی نیز به نمایندگی از سرمایه‌گذاری توکافولاد ناظران جلسه بودند و سیدجلال هاشمی، مدیرعامل شرکت هم به عنوان دبیر مجمع در این جلسه ایفای نقش می‌کرد. بنابراین گزارش، در این جلسه پس از استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی، ترازنامه شرکت به تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۸۵ و حساب سود و زیان شرکت برای سال مالی منتهی به همان تاریخ مورد تصویب مجمع قرار گرفت و مقرر شد که ۵۰درصد از سود خالص قابل تخصیص یعنی معادل ۲۰ریال سود به ازای هرسهم بین سهامداران تقسیم شود.

انتخاب موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان بازرس اصلی و روزنامه دنیای‌اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت نیز از دیگر مصوبات مجمع «فجر» بود.

عباس نگارستانی مدیرعامل نورد و لوله اهواز شد

گروه بورس - مهندس عباس نگارستانی در جلسه روز یکشنبه هیات‌مدیره نورد و لوله اهواز به اتفاق آرا به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد.

به گزارش خبرنگار ما، وی پیش از این به عنوان نماینده ایمیدرو که ۴۵درصد از سهام «فاهواز» را در اختیار دارد به هیات‌مدیره این شرکت وارد شده بود.

نگارستانی در کارنامه خود مدیریت عاملی دو شرکت معادن اسفندقه و فولاد کاویان را دارد.

بنابراین گزارش، طرح توسعه ۷۰۰هزار تن اسلب و ریخته‌گری فولاد کاویان به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز در زمان وی کلید خورد که همین اتفاق رشد ارزش سهام «فوکا» را به همراه داشت.

افزایش ارزش سهام فولاد کاویان در بازار موجب شد که ۷۳درصد از سهام این شرکت در سال ۸۵ بسیار بالاتر از قیمت پایه اعلام شده، یعنی با قیمت ۶هزار و ۵۴۲ریال از سوی یک شخصیت حقیقی خریداری شود.

وی قبل از فولاد کاویان نیز مدیرعامل شرکت معادن کرومیت اسفندقه بود که در آن زمان هم طرح توسعه معادن در جهت احداث کارخانه کروم بافت را افتتاح کرد.

برگزاری مجمع «خکمک» همراه با دو افتتاح

گروه بورس- شرکت کمک فنر ایندامین سایپا روز یکشنبه سیزدهم خردادماه سال‌جاری مجمع عمومی عادی سالانه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ما، این مجمع با حضور ۴۸/۷۰درصد از سهامداران «خکمک» رسمیت یافت و مهندس قلعه‌بانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ریاست این مجمع را عهده‌دار شد، خانم فرح هرمزی و خسرو شیرزاد اصفهانی هم ناظران این مجمع بودند، ضمن اینکه آقای حیدری، دبیری جلسه را برعهده داشت.

بنابراین گزارش، در مجمع «خکمک» پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره از سوی مهندس بابایی، مدیرعامل شرکت، حاضران با پرداخت ۴۰۰ریال سود به ازای هرسهم موافقت کردند.

این گزارش می‌افزاید: سهامداران کمک فنرایندامین سایپا در تصمیمی دیگر شرکت‌های سایپا، سرمایه‌گذاری سایپا، سازه‌گستر سایپا، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و بازرگانی سایپا‌یدک را به عنوان اعضای هیات‌مدیره این شرکت انتخاب کردند.

پیش از برگزاری مجمع «خکمک» قلعه‌بانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خط چهارم تولید کمک‌فنر‌های پژو ۲۰۶، ریو و توانایی تولید کمک‌فنر خودروی ال-۹۰ را افتتاح کرد، ضمن اینکه خط تولید افزایش تیراژ آبکروم نیز در این شرکت کلید خورد.