فارس - یک مقام مسوول در گروه روی بورس گفت: هفته گذشته با برگزاری جلسه‌ای با سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار نسبت به بازگشایی نماد ۴ شرکت گروه روی اقداماتی انجام شد که امید است نماد این گروه مجددا در تابلوی معاملات بورس قرار گیرد. این مقام مسوول در یکی از ۴ شرکت‌ گروه روی، اظهار داشت: نمایندگان چهار شرکت کالسیمین، باما، فرآوری‌ مواد معدنی و ملی سرب و روی ایران هفته گذشته با حضور در سازمان بورس و اوراق و برگزاری جلسه‌ای، ‌در خصوص دلایل توقف نمادها به بحث و بررسی پرداختند که استدلال‌های سازمان بورس با پاسخ‌های منطقی همراه شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه مواردی در جلسه مطرح شد، گفت: مسائلی از جمله تصریح آیین‌نامه در ارائه گزارش‌های سه ماه اول تا چهارم، ارائه اطلاعات به موقع از جانب شرکت‌های گروه روی، فرا نرسیدن زمان جهت ارائه اطلاعات ۶ ماه شرکت‌ها، ‌عدم وقوع اتفاقی خاص در وضعیت شرکت‌ها، توقف نماد بدون در نظر نگرفتن فرصت برای ارائه پاسخ، ارسال نامه سازمان بورس در روز تعطیل (پنج‌شنبه ۸/۶/۸۵) در این جلسه بیان شد که نتیجه قابل قبولی به دست آمد. وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد که بعد از فرا رسیدن ارائه اطلاعات در دوره ۶ ماه،‌ اطلاعات حسابرسی شرکت‌ها به سازمان بورس ارسال شود. وی گفت: این جلسه می‌تواند یکی از اقدامات لازم برای بازگشایی نماد معاملات چهار شرکت فعال در گروه روی باشد.

این مقام مسوول به آماده بودن شرایط گروه روی برای بازگشایی نماد در تابلوی معاملات اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی زمان بازگشایی نماد در اختیار سازمان بورس قرار دارد. وی در خاتمه اظهار داشت: امیدواریم با رفع موارد، نماد ۴ شرکت گروه روی در هفته جاری مورد بازگشایی قرار گیرد تا سهامداران این گروه قادر به انجام معاملات باشند.