گروه بورس - صورت وضعیت پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران در ماه گذشته شامل ۴درصد گروه غذایی، ۶درصد گروه مواد شیمیایی، ۲۴درصد پیمانکاری صنعتی، ۲۳درصد گروه کانی غیرفلزی، ۱۶درصد واسطه‌گری مالی، ۱۳درصد سرمایه‌گذاری مشاع و ۱۳درصد سایر موارد بود. براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار تهران، «وبانک» طی مرداد ماه در ۷۷ شرکت بورسی با ۸هزار و ۲۶۳میلیارد و ۴۶۷میلیون ریال بهای تمام شده سرمایه‌گذاری کرد.

ارزش بــازار جــمع کـــل سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در پایان دوره با ۱۲۳میلیارد و ۳۷۶میلیون ریال کاهش،به ۹هزار و ۵۰۹میلیارد و ۴۵۵میلیون ریال رسید.

به این ترتیب ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وبانک» در پایان مرداد ماه در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن از ۱۵درصد افزایش برخوردار بود.

این در حالی است که ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هر سهم براساس آخرین سرمایه به طور خالص مبلغ ۲هزار و ۹۵۳ ریال شد.

براساس این گزارش گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی، مواد و محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، سایر محصولات کانی غیرفلزی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی به ترتیب از ۱۵۵درصد، ۳۶۱درصد، ۴۲۸درصد، ۶۰درصد و ۹۱۸درصد افزایش ارزش بازار پایان دوره نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره برخوردار بود.

این در حالی است که گروه‌های پیمانکاری صنعتی، واسطه‌گری مالی و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات به ترتیب شاهد ۶۴درصد، ۱۳درصد و ۳۱درصد کاهش ارزش بازار در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره بودند.

سرمایه‌گذاری بانک ملی طی مرداد ماه با تحصیل سهام جدید توانست ۲هزار و ۹۳۱میلیارد و ۳۹۸میلیون ریال به ارزش کل بازار پرتفوی خود اضافه کند.بهای تمام شده سهام تحصیل شده «وبانک» در مدت مزبور ۱۲۲میلیارد و ۲۵۸میلیون ریال بود. همچنین «وبانک» با واگذاری مبلغ یک میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال از سهام خود در شرکت‌های توسعه معادن و فلزات، داروسازی سبحان، تراکتورسازی، لیزینگ غدیر، سرمایه‌گذاری سپه و سرمایه‌گذاری مسکن مبلغ ۱۶۶میلیون ریال ضرر کرد. بهای تمام شده سهام مزبور یک میلیارد و ۶۰۶میلیون ریال بود.