گروه بورس- همایون دارابی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته شاهد استقامت در برابر عرضه‌های معامله‌گران کوتاه‌مدت بود. معامله‌گران با توجه به آرامش در صحنه تحولات سیاسی، به ویژه سکوت طولانی گروه ۱+۵ روند دادوستد سهام را از سر گرفتند که این امر به ویژه موجب آن شد تا معامله‌گران با ارزیابی تداوم شرایط مناسب بازار، اقدام به کنترل عرضه‌های معامله‌گران کوتاه آن کنند و پس از دو روز تاثیرپذیری بازار از عرضه‌های این گروه از معامله‌گران بازار، رفته‌رفته ساختار محکم‌تری به لحاظ غلبه تقاضا را شاهد بود. در معاملات دیروز پس از تاخیر چندروزه بین‌المللی توسعه ساختمان اقدام به عرضه سهام خود در نوسازی ساختمان تهران کرده که البته میزان عرضه در این نماد کمتر از حدانتظار بازار بوده و پس از ۶/۷میلیون سهم معامله صف خرید ۳میلیونی برای این نماد تشکیل شد. انتظار می‌رود در فاصله اندک چند روزه تا برگزاری مجمع شرکت بازار شاهد عرضه مابقی سهام بین‌المللی توسعه ساختمان در «ثنوسا» باشد.

نوسازی ساختمان «احتمالا» ۱۹۵ریال در مجمع هفته آینده خود سود تقسیم خواهد کرد. در بازار دیروز معامله‌گران بار دیگر فشار تقاضا شدید بر نماد‌های معدنی و فلزی را شاهد بودند. با اقبال دوباره بازار به گروه تولیدکنندگان سنگ‌آهن، بازار مجددا شاهد حرکت سرمایه‌گذاری معادن و فلزات به سوی مرز ۴هزار ریال بود که در بازار دیروز با صف خرید سنگین در ورای نرخ ۴هزار ریال مواجه شد. در بازار دیروز گروه دارویی همچنان شاهد اقبال معامله‌گران بود.

گروه تجهیزات نیز دیروز شاهد تشکیل صف خرید برای نماد تراکتورسازی ایران بود. در معاملات دیروز نماد ۱۱سهم دیگر بازگشایی شد که ماحصل آن افت شدید سهام گروه سیمانی بود، گروه سیمانی که با سخنان اخیر مسوولان این صنعت دال بر عدم تغییر قیمت، مجددا با فشار عرضه مواجه شده‌اند، دیروز شکست قیمتی را در نمادهای گشایش یافته این گروه تجربه کردند. سیمان دورود، کارون، اردبیل و خزر نمادهایی بودند که دیروز با افت قیمتی بازگشایی شدند. در کنار این نمادها سیمان تهران دیروز شاهد توقف نماد جهت تصمیم‌گیری هیات مدیره شرکت جهت افزایش سرمایه بود. نمادهای پارس سرام، جام‌دارو، دشت مرغاب، شرکت شاهد، پلاسکوکار، پارس‌دارو، گلتاش و کاغذسازی کاوه دیگر نمادهایی بودند که در بازار دیروز بازگشایی شدند و در بازار دیروز شاخص ۸۹/۳واحد رشد کرد که این رشد پس از تاثیر منفی سنگین بازگشایی نمادهای سیمانی حاصل شد. حجم معاملات ۹/۱۷میلیارد تومان بود از ۱۴۱ شرکت مورد معامله ۵۹نماد با رشد قیمت و ۵۷نماد با افت ارزش مواجه شدند.