گروه بورس- مدیران و فعالان بازار سرمایه دیدگاه خود را راجع به جایگاه و سهم بازار سرمایه در سال ۹۲ و سالی که به نام سال حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، بیان کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کانون سرمایه‌گذاری ایران، در جریان دهمین نشست صبحانه‌کاری بازار سرمایه دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، به جایگاه بازار سرمایه در سالی که همه چشم‌ها به بهبود اوضاع اقتصادی است، اشاره کرد و گفت: باید تصمیم‌گیران کلان اقتصاد کشور توجه ویژه‌ای به بازار سرمایه داشته باشند و جلوی افزایش بی‌رویه نقدینگی و در نتیجه تورم را با تزریق نقدینگی به بازار سرمایه بگیرند.

بهروز خدارحمی در ادامه بیان کرد: با در نظر گرفتن بدهی سنگین دولت به بخش خصوصی به نظر می‌رسد چاره‌ای جز ضرب اسکناس و دامن زدن به نقدینگی افسارگسیخته برای ادای این دین وجود ندارد.

کارشناس ارشد بازار سرمایه با برشمردن موارد فوق، سال ۹۲ را سال سخت اقتصادی نامید و گفت: در همه بخش‌های اقتصادی به جز بورس اوراق بهادار همیشه افزایش قیمت ها نامیمون و غیر‌خجسته تلقی می‌شود و فقط در بخش‌های بازار سرمایه است که اگر ما افزایش قیمتی را تجربه کنیم، خوشحال می‌شویم و این را در شاخص‌های تورم لحاظ نمی‌کنیم. وی ادامه داد: بنابراین به نظر می‌رسد تصمیم‌گیرندگان کلان اقتصادی باید توجه بیشتری به این بخش بکنند که حداقل جلوی افزایش بی‌رویه نقدینگی یا افزایش بی‌رویه تورم را با تزریق و هدایت این نقدینگی به سمت بازار سرمایه داشته باشیم.