گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد افت 216واحدی شاخص کل بود تا به این ترتیب شاخص برای شکستن کف 78 هزار واحدی خود تنها 231 واحد فاصله داشته باشد.
در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که همچنان محدودیت‌های برقرار شده روی فروش، معامله‌گران عمده را از گردونه بازار سهام خارج کرده است. اکثر معامله‌گران به دلیل نامشخص بودن قیمت و همچنین محدودیت در فروش که نقد‌شوندگی بازار را با مشکل جدی مواجه ساخته است از خرید دست کشیده‌اند. در این شرایط ارزش معاملات هر چند به دلیل جابه‌جا‌یی‌های پایان سال مالی معامله‌گران حقوقی روز گذشته به ۱۶۳ میلیارد تومان در بورس و ۱۱۸ میلیارد تومان در فرابورس رسید، اما با حذف بلوک‌های جابه‌جا‌ شده، خالص معاملات بازار، رقم‌های ناچیزی را نشان می‌دهد که همین امر بر نگرانی نسبت به آینده بازار می‌افزاید. همزمان با بازار دیروز، گروهی از فعالان عمده حقیقی و حقوقی در سرمایه‌گذاری غدیر برای بررسی شرایط بازار گرد هم آمدند و در نهایت تصمیم گرفتند با رئیس سازمان جلسه‌ای داشته و بر لزوم حذف محدودیت‌ها تاکید کنند. در تحولات اقتصادی مهم، اما سخنان رئیس کل بانک مرکزی با اهمیت بود. به گزارش خبرگزاری فارس، سیف گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۲ بانک مرکزی ارز با نرخ مرجع ندارد، به همین دلیل به دنبال راهی برای این موضوع هستیم که البته پیاده‌سازی آن در بانک‌ها زمان می‌برد. به گفته وی در حالی که افق اقتصادی کشور پیش‌بینی می‌شود پیشرفت داشته باشد، به همین دلیل نرخ دلار برای سال آینده ۲۶۵۰ تومان پیش‌نویس شده و این روند تدریجی قرار نیست به گونه‌ای باشد که آن را فشرده نگه داریم تا شوک اقتصادی دوباره تکرار شود. رئیس کل بانک مرکزی ایران در نشست تولید‌کنندگان مواد اولیه دارویی گفت: صنعت دارویی از منضبط‌ترین صنایع اقتصادی است و معوقات کمتری دارد. در این رابطه نیز در ابتدای سال ۱۰۰درصد ارز برای گشایش اعتبارات اسنادی اصلاح کردیم تا ارز موردنیاز آن تامین شود. در بازار دیروز در گروه فلزی، گزارش فولاد هرمزگان و تحقق سود قابل ملاحظه این شرکت نتوانست جو منفی بازار را در نماد مبارکه بشکند. در همین حال دیروز مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت کالسیمین با حضور بیش از ۶۶ درصد سهامداران برگزار شد که در آن افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹۴۳ میلیارد ریال به مبلغ دوهزار میلیار ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به تصویب رسید.
در گروه بانکی صف‌های خرید برخی نمادها از جمله ملت با عرضه‌های سنگینی در هم شکسته شد. در این گروه شنیده‌ها از احتمال معامله نیروگاه بانک صادرات خبر می‌دهد. بانک صادرات در صورت فروش این نیروگاه با تعدیل ۱۰۰ریالی مواجه می‌شود. در گروه تجهیزات، نماد نیروگاه عسلویه مپنا با عرضه‌های سنگینی مواجه شد و صف خرید آن در نیم ساعت پایانی بازار عرضه شد. در گروه برقی، بازگشایی ایران ترانسفو با رشد ۱۰درصدی همراه شد. بترانس در اولین پیش‌بینی سود سال ۹۳را مبلغ ۷۳۹ریال اعلام کرد که نسبت به سود ۴۲۸ریالی سال ۹۲ با رشد ۷۳ درصدی همراه شد.